Többet vonatozunk most, hogy kevesebbet kell sorban állni a jegyért

VG, frisss, Fogyasztók.hu • 2019. február 22., péntek •
Egyre nagyobb teret nyernek az új értékesítési csatornák a vasúti jegyeladásokban – derül ki abból az adatsorból, amelyet a MÁV állított össze a Világgazdaság kérésére.
Többet vonatozunk most, hogy kevesebbet kell sorban állni a jegyért

Az automatás vásárlások aránya a teljes belföldi értékesítésen belül 2013-ról 2018-ra 1,6-ről 14,4 százalékra nőtt, ugyanezen időszakban az online forgalom 1,1-ről 5,1 százalékra bővült. Ezzel ellentétes trend figyelhető meg a pénztári jegy-kiadásnál: ami 2013-ban még csaknem a teljes értékesítést lefedte, tavaly viszont már csak 75 százalékos volt. A hétköznap 15-20 ezer, hétvégén mintegy 20-25 ezer fős utasforgalmat bonyolító szombathelyi vasútállomásról indulók számára is nagy könnyebbséget jelent ez, hiszen nem kell hosszasan sorban állni a jegypénztárnál, különösen a maximális helykihasználtsággal üzemelő Budapest felé közlekedő InterCity járatokhoz kötődően. A legtöbben hazánkban 2013-ban ültek vonatra, akkor csaknem 142,5 milliószor választották a vasutat. A következő években ez a mutató 138 millióra esett vissza, majd 2016-tól ismét növekedési pályára állt, és tavaly már kis híján újra meghaladta a 142 milliót.

közösség

további frisss

lap tetejére