Szombathely Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése 2013 júniusában egyhangúlag döntött Szombathely Megyei Jogú Város Szervezetfejlesztési projektje kapcsán egy pályázat elkészítéséről és beadásáról. A pályázatot 2013 júliusában az Önkormányzat az első között nyújtotta be.A pályázat elbírálásáról a Magyar Gazdaságfejlesztési Központ nemrégiben értesítette az Önkormányzatot. A tájékoztatás szerint az Önkormányzat által benyújtott pályázati dokumentációt támogatásra érdemesnek ítélték. Az irányító hatóság az Önkormányzat által elkészített szakmai anyag alapján a pályázatban kért támogatási összeget 100 %-ban elfogadta, így az Önkormányzatot 38 millió 120 ezer forintos támogatásban részesítette.
A pályázat keretében az Önkormányzat a következő kötelező és vállalt feladatokat hajtja végre:
A Polgármesteri Hivatal munkatársai közigazgatási és informatikai továbbképzéseken vesznek részt. A szakmai képzések sikere érdekében a programba a Nemzeti Közszolgálati Egyetem kollégáit, szakembereit is bevonják.
A program során áttekintik a jelenlegi hivatali munkafolyamatokat, s azon helyeken, ahol szükséges, ott további folyamatszabályozásokat vezetnek be annak érdekében, hogy növeljék a hatékonyságot.
Felmérik és kidolgozzák a közszolgáltatások hatékonyságának növelését elősegítő eszközöket és folyamatokat.
A közigazgatási szolgáltatások hatékonyságának növelése érdekében közvetlenül az ügyfelektől származó információk alapján fejlesztik tovább a jelenlegi ügyfélszolgálatot.
Megvizsgálják más közigazgatási szervekkel történő szakmai együttműködés lehetőségét, különös tekintettel veszik figyelembe az ügyfélközpontú közigazgatás szempontjait. Ennek érdekében nagy hangsúlyt helyeznek a hivatali ügyfélfogadás, a kormányablakok és egyéb más államigazgatási szervek ügyfélszolgáltatásainak összehangolására.
A projekt megvalósításának kezdete: 2014. január 1., befejezési határideje: 2014. december 31.