Tavaly összesen 134,5 gigawattóra akkumulátor-kapacitást helyeztek üzembe az újonnan eladott elektromos autókban. Ez pedig közel 40 százalékos (pontosan 39,6 százalékos) emelkedés volt a megelőző évhez képest – írja a Mining.com az Adamas Intelligence elemzése alapján. A kutatás több mint 90 országban vizsgálta az üzembe helyezett akkumulátorok kapacitását.
A LISTA GLOBÁLIS ÉLLOVASA AZ LG ENERGY SOLUTION (AZ LG CHEM LEÁNYVÁLLALATA) VOLT A 2020-BAN TELEPÍTETT SZEMÉLYAUTÓ-KAPACITÁSOKBAN, KÖSZÖNHETŐEN ELSŐSORBAN A TESLA KÍNAI GYÁRTÁSÁNAK, ILLETVE AZ OLYAN EURÓPAI ÜGYFELEKNEK, MINT A VW, A RENAULT VAGY A MERCEDES.
A második helyre, jelentős lemaradással, a CATL futott be, elsősorban a domináns kínai jelenlétének köszönhetően – illetve annak, hogy az év második felében a cég lendületesen tört be az európai piacra.
A harmadik helyet a megelőző év éllovasának számító Panasonic szerezte meg. A lemaradás 2020-ban annak volt betudható, hogy a cég szinte semmilyen növekedést nem tudott produkálni az elmúlt évben, míg a versenytársai (beleértve olyan cégeket is, mint a Samsung SDI vagy az SK Innovation) jelentős bővüléseket mutattak.
A KUTATÁS KIEMELTE, A JELENLEGI TRENDEKET FIGYELEMBE VÉVE A CATL RENDELKEZIK A LEGNAGYOBB NÖVEKEDÉSI POTENCIÁLLAL 2021 ELSŐ FELÉBEN.
Az akkumulátor-kapacitás pedig egyelőre nem is mindig tud lépést tartani a gyártóktól érkező igénnyel. A Tesla például a múlt hónapban jelezte, hogy nincs elég akkumulátor-cellája ahhoz, hogy beindítsa egyes új termékek (például a Semi nevű teherautó) gyártását.
A kínálati oldalon pedig különösen izgalmas lesz az akkumulátorok nyersanyagigénye, illetve az ezzel összefüggő költségváltozások. A gyártáshoz kiemelten fontos lítium ára például 2020 végén lendületes drágulásnak indult, és a múlt hónapban már 18 hónapos csúcsra emelkedett.
Forrás: origo.hu
Kép: mobilarena.hu