Kora délután óta tart a Megyei Jogú Városok Szövetségének (MJVSZ) közgyűlése Szombathelyen. Az esemény szünetében megtartott sajtótájékoztatón Szita Károly, a Megyei Jogú Városok Szövetségének elnöke azt emelte ki, hogy a miniszterelnök eltökélt szándéka, hogy az ország vérkeringésébe bekösse azokat a megyei jogú városokat is, amelyeket eddig még nem sikerült, emellett az is nagyon fontos, hogy minden magyar állampolgár, aki dolgozni akar, az dolgozhat, munkához is juthat.
Puskás Tivadar polgármester pedig arról beszélt, hogy az M86-os út néhány nappal ezelőtti helyszíni szemléje megerősítette, hogy október 16-án a műszaki átadás megtörténhet, és ez azt jelentheti, hogy 4 sávos úton lehet majd Budapest irányába közlekedni. A szombathelyi városvezető örömének adott hangot a Szombathely-Kőszeg közötti 2x2 sávos úttal kapcsolatban is, hiszen így a közeljövőben már Bécs felé is 2x2 sávos autóúton lehet majd közlekedni.
Az országos közútfejlesztési programról Tasó László államtitkár elmondta, hogy az október 31-ig kiírt valamennyi közbeszerzés esetében megtörténtek a szerződéskötések.
A napokban adják át Hajdú-Bihar megyében az M35-ös autóút 1-2-es ütemében elkészülő munkaterületet, el is indul ott a munka, de ugyancsak ezekben a napokban jelenik meg az összességében 431 milliárd forint értékű beruházás közbeszerzési kiírása – fogalmazott Tasó László.
Megtudtuk, hogy ezekben a projektekben a többi között a 67-es út felújítása, a Győr előtti 813-as elkerülő út harmadik üteme, a Hajdúsámsont elkerülő 471-es út építése, az M4-es Berettyóújfalut az országhatárral összekötő szakasza, az MO-s Cegléd-Abony közötti szakaszának első üteme, a Budapest-Vác autópálya kiépítése, az 55-ös út fejlesztése Mórahalom és a megyehatár között, a 62-es út fejlesztése és a 21-es főút fejlesztése is szerepel.
Az előző etapban 112 milliárd forint értékben kötöttünk szerződéseket, tehát eddig összesen 543 milliárd forintnyi fejlesztés található a piacon. Ebben az esztendőben valamennyi tervezett beruházás költségvetési fedezettel ellátott. 167 milliárdot költhetünk hazai forrásból az útjaink építésére, míg 2017-ben ez az összeg már 287 milliárd lesz, e mellé legalább 280 milliárd forintnyi uniós forrást is lehívhatunk az utak fejlesztésére. Így a kibocsátás ebben az ágazatban mintegy 600, a jövő évben pedig 700 milliárd fointnyi. Tehát valamennyi beruházás, így az M44-es autóút Békéscsabáig tartó 125 km-es bekötése is elindul az esztendő során. Így a megyei jogú városok bekapcsolása az országos gyorsforgalmi úthálózatba megkezdődik és 2017-ben is folytatódik. Sopront is bekötjük az M85-ös által, de megvalósítjuk a 102-es és az 1-es főút összekötését, a 83-as és a 23-25-ös főutak Ózd-Bátonyterenye közötti szakaszának építését is – tette hozzá a közlekedéspolitikáért felelős államtitkár.
Tasó László nagyon fontosnak nevezte a Via Kárpátia útvonalán történő fejlesztéseket, hiszen – mint mondta – a magyar útépítők 2018 végére elérkeznek a nagyváradi határig, ezzel is inspirálva a román kormányt a magyarországihoz hasonló útfejlesztésekre.
A sajtótájékoztató végén Tasó államtitkár nyomatékosította, hogy a megyei jogú városok útfejlesztésének összege 1414 milliárd lesz, a feladatokkal pedig 2020-ra végezni kell.