A tájékoztató elején Kőváriné Fekete Marietta igazgató köszönetét fejezte ki, hogy a Paragvári Utcai Általános Iskola lehet az első alapfokú oktatási intézmény, ahol ez a világhírű magyar szoftver eljuthat a gyerekekhez.
Rátai Dániel már óvodás korában arról álmodott, hogy egyszer létrehoz egy olyan rendszert, mellyel térben, levegőben lehet rajzolni. A 29 esztendős magyar feltaláló nevéhez kötődő Leonar3Do eszközökkel felszerelt labor új dimenziókat nyit meg mind a természettudományok, mind a művészettörténet, rajz, történelem és informatika általános iskolai oktatásában.
Érzelmileg rendkívül sokat jelent számomra ez a látvány, hiszen ez az első olyan általános iskola, ahol Leonar3Do gépterem támogatja a diákok tanulmányait. Ahogy a világpiacon egyre inkább teret nyer a virtuális valóság, úgy leszek egyre bizonyosabb abban, hogy a hétköznapok részévé válhat hamarosan a virtuális valóság. Amire ezek a most felsős srácok megjelennek a munkaerő-piacon, arra már ezek a virtuális eszközök a mindennapok részeivé válnak - tette hozzá a frisss.hu-nak nyilatkozó feltaláló.
Magyarországi általános iskolában a háromdimenziós oktatási eszközök bevezetésére Szombathely egyik legnagyobb munkáltatója, az EPCOS oktatás-támogató fókuszú társadalmi felelősségvállalás programjának köszönhetően kerülhet sor hazánkban először.
Az általános iskolai évek során nagyon fontos, hogy a diákok minél mélyebben megismerkedhessenek a természettudományokkal. ennek szolgálatában áll ez a magyar innovációként elterjedt szoftver. Egy egész osztály valamennyi diákjának munkáját 3D-s monitor, valamint virtuális eszközök segítik. Nagy öröm számunkra, hogy a nagy múltú Paragvári utcai általános iskola számára nyújthatjuk át ezt a lehetőséget. Az elhivatott pedagógusgárda és a tehetséges diákok egyértelmű biztosítékot adnak arra, hogy jó helyre került a szoftver - nyilatkozta az EPCOS SuliMűvek programot elindító szombathelyi nagyvállalat ügyvezető igazgatója, Takács Balázs.
Gergácz Gábor informatika tanár szerint a diákok nagyon könnyedén vették a feladatot.
Amíg nekem 2-3 napig tartott a madár használatának elsajátítása, nekik kettő percet vett igénybe. Nagyon gyorsan befogadták, nagyon szeretik az eszközt, sőt, már rendkívül látványos dolgokat is terveztek általa, illetve olyan precíz illesztéseket is létrehoztak, melyeket más szoftverrel biztosan nem sikerült volna. Olyan 3D-s ábrákat, melyeket valaki korábban már elkészítet, ezzel az eszközzel mi beemeljük és a szemüveg, a madár segítségével mi a legapróbb részeire tudjuk bontani, nagyon látványosan feldolgozzuk. Ezek a gyerekek három nap alatt már majdnem többet tudnak mint jómagam - tette hozzá az általános iskola szaktanára.
A szoftverrel a Paragvári utcai általános iskola felső tagozatosai ismerkedhetnek meg először.