Járvány ide, autóhiány oda, a legtöbb Volvót vidéken még mindig a szombathelyi Alpok Autó Kft. értékesíti. A sikert azonban nem adják ingyen – szögezi le Hazafi László ügyvezető a Frisss.hu kérdésére. - Résen kell lenni, sokat kell dolgozni, és figyelni kell a piaci igényeket, hogy fel tudjuk mérni, mely extrákra, milyen színekre vágynak a leendő autótulajdonosok. Ezekből előrelátóan többet rendelünk, mert várhatóan nagy lesz rá a kereslet, és akkor is fel tudjuk ajánlani az érdeklődőknek, amikor máshol már nincs ilyen autó – fogalmaz az ügyvezető.
S hogy mi vonzza a Volvo-kereskedésbe az új autóra vágyókat? – Elég, ha a raktáron lévő nagy választékkal megszólítjuk az embereket. Itt körül tudnak nézni, minden színt és megoldást ki tudnak próbálni, és
lehet, hogy végül mégis mást rendelnek, de már biztosan az Alpok Autónál szerzik be az új Volvójukat
– avat be a részletekbe Hazafi László. Mint mondja, kétféle vevőjük van. Az egyik eset az, amikor az illető ragaszkodik a nagyon konkrét elképzeléseihez, hiába akciós is egy itt lévő autó, nem számít, itt a meglévő gyártási helyeinket tudjuk felajánlani. A másik pedig, amikor valaki rugalmasabb, és még lehet formálni a tervein. Színek tekintetében a hölgyek a határozottabbak, nehezen engednek a döntéseikből, míg a férfiak a tapasztalat szerint kompromisszumkészebbek, praktikusabban gondolkodnak – teszi hozzá az ügyvezető.
Átrendeződött az autópiac a járvány alatt, legalábbis a prémium kategóriában, és
a vásárolók a drágább autókat keresik, ráadásul több idő is jutott a nézelődésre
– jegyzi meg a kereskedés vezetője. Az a jelenség elkerülte a szalont, amely az ingatlanpiacot vagy a barkácsáruházakat jellemezte, azaz hogy hirtelen megnőtt a forgalom – a Volvónál kiegyensúlyozott és folyamatos volt a kereslet. Egy valamire azonban felhívja a figyelmet Hazafi László: a hitelmoratórium ad ugyan egy plusz tőkét átmenetileg, de nem „ajándék”, érdemes tehát bölcsen élni vele. Aki nem fizeti a bérletet, az nyilvánvalóan számlát sem kap, így pedig áfatartalom sincs – ezt mind végig kell gondolni. – Látszik, hogy néhányan nem értik a moratórium lényegét – teszi hozzá.
A környezettudatosság fontos szempont az Alpok Autó Kft.-nél – a pult mindkét oldalán. A vevők nem hagyják figyelmen kívül, mennyire „zöld” a Volvójuk. – Ma már kevésbé lényeges vásárláskor, hogy hány lóerős a jármű, egyre többen nézik inkább azt, hogy
lágy hibrid meghajtású legyen az autó, és lehetőleg kímélje a környezetet.
Ma már az eladások negyede ilyen. Úton vannak az első teljesen villanymeghajtású autóink is, amelyek a zöld rendszámos plug-in 30-50 kilométerével szemben egy töltéssel már akár 418 kilométer megtételére is képesek, és amelyeket egy hónap múlva Szombathelyen is ki lehet majd próbálni. Hasonló a szemlélet a kereskedésünkben és a szervizünkben is. A Volvo eleve törekszik rá, hogy a gyára és minden partnere, beszállítója tudatosan odafigyeljen a környezetre az energiafelhasználás és a hulladékgazdálkodás terén is, mi azonban itt, Szombathelyen megelőztük ezt a folyamatot – mondja Hazafi László. S hogy mire gondol? – Minden hulladékot szelektíven gyűjtünk, a feleslegessé vált papírokat, kartonokat, fém alkatrészeket, akkumulátorokat vagy leadjuk újrafeldolgozásra, vagy visszaszállítja és újrahasznosítja a gyár.
A kereskedés tetején 150 négyzetméternyi napelem van, és a tervünk az, hogy a teljes energiafelhasználásunkat így fedezzük majd.
Jelenleg 90 százaléknál tartunk – mondja büszkén az ügyvezető.
Az Alpok Autó Kft.-nél mind az árképzés, mind a választék és a vevőszolgálat, átadás utáni kapcsolattartás is azt szolgálja, hogy a vevő végül elégedetten távozzon a szalonból, valamint elégedett is maradjon, és újra visszatérjen.