Vágányfektetés világszínvonalon a Kőszeg–Szombathely-vasútvonalon

• 2021. szeptember 02., csütörtök •
Új francia gépeket vásárolt és állított rendszerbe a Homlok Zrt. A technológiát, melyet a Kőszeg–Szombathely-vasútvonal felújításán alkalmaznak először a vasúti pálya bontásán és építésén a nagyvasúti hálózaton, tegnap mutatták be.
Vágányfektetés világszínvonalon a Kőszeg–Szombathely-vasútvonalon

Dr. Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára köszöntőjében a kormány vasútépítési, -fejlesztési politikájáról beszélt: 2010 óta jelentős erőforrásokat biztosítanak a kötöttpályás infrastruktúra és járműállomány korszerűsítésére. A következő 10-15 évben 6 ezermilliárd forintot szánnak az ágazat megújítására. Mint mondta, a vasútprogram rendkívüli mértékű megrendelésállományt teremt.

A vállalkozások csak akkor tudnak megbirkózni a kivitelezési feladatokkal, ha hatékonyságukat korszerű eszközök beszerzésével is javítják. Így tett a Homlok Zrt., amely egy francia gyártású gépcsoportot megvásárolva fejlesztett. A világszínvonalú S2PV technológiával az építőipari cég egy műszak alatt 800 vágányfolyóméter teljesítményre képes. A GYSEV Zrt. 3,2 milliárd forintból valósítja meg a 17 kilométer hosszú Kőszeg–Szombathely-vasútvonal rekonstrukcióját, amely a Homlok Zrt. generálkivitelezésében 2022 első felére készül el.

Kőszeg életére komoly hatással van a városban zajló projekt. Beszédében Básthy Béla polgármester kiemelte: Magyarország építésének folyamatában az olyan kisvárosok, mint Kőszeg, is megtalálják a maguk perspektíváját.

– Építünk múltunkra, hagyományainkra, és tudjuk, hogy ezeket átörökíteni csak a legmodernebb technológiával lehet – mondta. Homlok Zsolt, a házigazda Homlok Zrt. vezérigazgatója elmondta, szakemberként elhivatott a vasúti infrastruktúra fejlesztése iránt, és tulajdonosként is fontosnak tartja a vállalati technológiák fejlesztését. A kiválasztásnál szempontjuk volt, hogy hatékonyabban tudjanak építeni, és ne csak a pályaépítésben és -felújításban, hanem a karbantartásban is adjanak megoldásokat a tervezővállalatoknak, a vasúttársaságnak és a felhasználóknak. A kivitelezés során mintegy 10 kilométernyi nyílt vonali vágányt építenek át az új eszközzel, megújul a kőszegi állomás, a vonalhoz tartozó hét megállóhely.

A rendszer gyártója a francia Geismar vállalat, melynek kelet-európai regionális értékesítési vezetője, Sanz Losada Victoriano is részt vett a bemutatón. Kiderült, a rendszer a régióban még nem elterjedt, de világszerte már sok helyen alkalmazzák kötöttpályás közlekedési vonalak építésére, rekonstrukciójára. Csanda Gyula vállalkozási főmérnök a technológiáról tartott előadást. Utána a vasútállomáson élőben is lehetett látni a szinkronban működő három egységből, összesen hét elemből álló gép működését.
 

Forrás: vaol.hu

közösség

további frisss

lap tetejére