Ukrajna duplájára emeli az olajszállítás tranzitdíját, hogy Magyarországot büntesse

origo.hu • 2023. március 27., hétfő •
Ukrajna idén már másodszor akarja megemelni a Barátság kőolajvezetéken keresztül a kelet-európai országokba irányuló orosz kőolaj tranzitdíját – jelentette a Kommerszant című orosz lap az Argus ügynökségre és annak forrásaira hivatkozva – írta meg az oroszhirek.hu.
Ukrajna duplájára emeli az olajszállítás tranzitdíját, hogy Magyarországot büntesse

Az Ukrtransnafta ukrán vezetéküzemeltető április 1-től meg kívánja emelni az orosz olajnak az Ukrajnán keresztül, a Barátság kőolajvezetéken történő tranzitdíját, a díjszabás megduplázódik, és tonnánként 27,2 euróra emelkedik. Kijev a tarifaemelést a katonai műveletek során megsemmisült olajszállítási infrastruktúra helyreállításának költségeivel magyarázza – írja a Magyar Nemzet az oroszhirek.hu oldalra hivatkozva.

Az origo.hu is megírta, hogy

KIJEV ÍGY AKARJA RÁVENNI A KELET-EURÓPAI ORSZÁGOKAT, KÜLÖNÖSEN MAGYARORSZÁGOT, HOGY NE VÁSÁROLJANAK TÖBBÉ OROSZ OLAJAT.

Ha jóváhagyják a tranzitdíj emelését, az már a második lesz az év eleje óta. Korábban a tarifa 18,3 százalékkal, tonnánként 13,6 euróra emelkedett. 

A Transznyefty, amely a Barátság vezetéken keresztül szállít olajat, a lapnak elmondta, hogy tud Ukrajnának a tarifák felülvizsgálatát illető szándékáról, de az emelés konkrét paraméterei és feltételei még nem ismertek.

Korábban arról számoltak be, hogy Ukrajna 2023-ban tonnánként 2,1 euróval 13,6 euróra akarja emelni az orosz kőolaj tranzitdíját Magyarországra és Szlovákiába.

A Barátság kőolajvezeték az oroszországi Szamara térségéből indul, áthalad Brjanszkon, majd két szakaszra válik: északi (Belarusz, Lengyelországon és Németországon keresztül) és déli (Ukrajnán, Csehországon, Szlovákián és Magyarországon keresztül) irányba halad.

Nyitókép: DPA PICTURE-ALLIANCE VIA AFP/PATRICK PLEUL

közösség

további frisss

lap tetejére