Úgy tűnik, beigazolódnak a piaci spekulációk és a kínai elektromosautó-gyártó BYD valóban Magyarországon építheti fel első európai autógyárát – számolt be saját értesüléseire hivatkozva a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung, amit a vg.hu is megírt. A német lap a kínai járműgyártó óriáshoz közel álló, meg nem nevezett forrásokra hivatkozva azt írta, hogy
a döntés már belsőleg megszületett.
A BYD székhelyének számító Sencsen kormányzati honlapja a múlt hónapban adott tájékoztatást arról, hogy Orbán Viktor magyar miniszterelnök találkozott Vang Csuan-fuval, a BYD elnök-vezérigazgatójával a vállalatnál tett látogatásán. A találkozóról a miniszterelnök sajtófőnökének beszámolója alapján a Világgazdaság is írt.
A BYD autógyárban a magyar kormányfő megismerkedhetett
- a vállalat felépítésével,
- magyarországi tevékenységével – a komáromi autóbuszgyár és a fóti akkumulátor-összeszerelő üzem működéséről –, majd
- bemutatták neki a BYD által készített legmodernebb elektromos autómodelleket.
A Reuters az ügyben megkereste a BYD-t, a kínai vállalat válaszában ugyanakkor csupán annyit közölt, hogy
továbbra is keresi a megfelelő helyszínt első európai üzemének, és az év végén tesz majd ezzel kapcsolatban bejelentést.
A magyar kormány nem reagált azonnal a hírügynökség megkeresésre.
A kínai elektromosjármű-gyártó múlt hónapban kezdte meg autóinak értékesítését Magyarországon, a kelet-közép-európai régióban elsőként. A BYD hazai stratégiai partnere a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett AutoWallis.
A vállalat 2023-ban három tisztán elektromos személyautót tervez bevezetni a magyar piacon: a BYD ATTO 3 egy tágas, C-szegmensű SUV, a BYD Dolphin egy agilis és sokoldalú ötajtós modell a C szegmensben, és a D szegmensbe érkezik a BYD Seal, amely egy sportos és dinamikus szedán.
Kép: AFP