Még június végén Illés Károly, a FIDESZ-KDNP önkormányzati frakcióvezetője így fogalmazott sajtótájékoztatóján: „Nem támogatjuk a díjemeléseket, látjuk ugyanis, hogy Szombathely gazdasága jó helyzetben van. A végleges zárszámadási adatok szerint a város adóbevétele 134 százalékon teljesült, több mint 2,2 milliárd forinttal több adó folyt be a tervezettnél. Az ingatlaneladás kapcsán - ha teljesül - újabb 1,7 milliárd forint érkezik. Tehát a város anyagi helyzete egyáltalán nem indokolja az ilyen mértékű díjemeléseket.”
Nos Neményéket nem hatották meg különösebben a közgazdász végzettségű politikus szavai, ugyanis az áremeléseket könyörtelenül végrehajtották. Ennek következtében a szombathelyieknek és a sok ide bejáró dolgozónak az alábbi összeget kell kipengetniük egy-egy parkolás alkalmával:
A rendelet két díjosztályt különít el, az ún. „A” díjosztály, azaz 5,50 m-nél nem hosszabb és 3500 kg összsúlyt meg nem haladó járművekre vonatkozik, míg a „B” díjosztály az ennél hosszabb, súlyosabb járművekre. Az alapdíjak (óránként) augusztus 1-jétől az alábbiak:
Kíváncsiak voltunk, hogy az ország más városaiban milyen díjtételek vannak. Az egyszerűség kedvéért mindenütt a szombathelyi A osztályhoz tartozó gépjárművekre vonatkozó díjszabásokat vizsgáltuk meg.
A szomszédos Győrben a helyi rendelet szerint négy övezet van. Az I. övezetben 520 Ft, a II.-ban 440 Ft, a III.-ban 320 Ft, a IV. díjövezetben pedig 200 Ft az óránkénti díj.
Sopronban három zónára osztották a várost. Az évente sok tízezer turistát vendégül látó hűség városában az I. zónában 480, a II.-ban 360, a III.-ban 240 forint az óránkénti díj.
Az Európa Kulturális Fővárosa 2023 címet elnyert Veszprémben három zóna van. A királynék városában a pirosban 360, a zöldben 240, míg a sárgában 160 forintot kell fizetni egyórai parkolásért.
A rohamléptekkel fejlődő, sokszor irigyelt Zalaegerszegen négy zónát alakítottak ki. Itt a díjak az alábbiak: 380, 300, 260 és 180 forint/óra.
Még Zala vármegyénél maradva, a megyei jogú státuszú Nagykanizsán csupán két kategória van. Az ún. kiemelt kategóriában 400, az I.-ben pedig mindössze 200 forintot kérnek egyórai parkolásért.
S ha már Zalában jártunk, megnéztük a Balaton fővárosának, Keszthelynek a díjszabásait is. Nos, a magyar tenger partján nem élnek vissza a nagy vendégforgalommal és az ezzel járó zsúfoltsággal, még szezon közben sem. Itt a kiemelt övezetben 400, az I.-ben 320, míg a II.-ban 240 forintot kóstál egy óra.
Baranya vármegye székhelyén, a 140.000 lakosú Pécsett nem cifrázzák túl a dolgokat. Két zóna van. A belvárosiban 400, a másikban pedig 200 forint a parkolási óradíj.
Az egykori koronázóvárosban, Székesfehérváron három várakozási övezetet alakítottak ki. A főváros közelsége miatt azt hihetnénk, hogy a parkolódíjak itt magasabbak, ám tévedünk. Az első kategóriában 480, a másodikban 360, a harmadikban pedig 240 forint/ óra a tarifa.
Végezetül egy Szombathelyhez hasonló lélekszámú várost vizsgáltunk meg. Komárom-Esztergom vármegye székhelye a 65 ezres lélekszámú Tatabánya. Az egykori bányászvárosban három várakozási zónában határozták meg a díjakat. A helyi szivárványkoalíció által vezetett településen érdekes módon nem Neményék népnyúzó árait alkalmazzák. A piros zónában 300, a sárgában 250, a lilában mindössze 200 forint az óránkénti várakozási díj…
Úgy véljük, hogy mindennél többet elmond a szombathelyi baloldal „szakértelméről”az alábbi grafikon.