Az az állami hivatal, amelyik elfogadja azt a magyarázatot, hogy a gyártó szerint ezek a magyar igények, minden feladatára alkalmatlan – így reagált Facebook-oldalán Lázár János arra a hírre, hogy a Coca-Cola elismerte, a Magyarországon forgalmazott Fantában fele annyi narancs van, mint a külföldön kaphatóban. Az ügyben a NÉBIH azzal érvelt, hogy a gyártó által meghatározott összetételt az adott ország fogyasztói elvárása befolyásolja, ezt nevezhetjük nemzeti ízpreferenciának - írja a Mandiner.
Szerintem nem kell cukros üdítőt inni, de ha valaki erre akarja költeni a pénzét, hát tegye. Az viszont nem járja, hogy a magyarok Fanta helyett csak hantát kapjanak a Coca-Cola vállalatcsoporttól
– szögezte le az építési és közlekedési miniszter.
Hozzátette, az élelmiszerek minőségét szabályozó törvényt szigorítani kell, biztosítva, hogy a fogyasztók képesek legyenek nyomon követni az élelmiszerek útját. Emellett úgy véli, egységesen kell fellépni a beszállítókat kihasználó, a vásárlókat meg lehúzó kereskedelmi szereplőkkel szemben.
A SPAR, a Lidl és az Aldi leuraltak és letaroltak mindent! A tömegtermékek esetében nem érdekli más őket: minél többet eladni.
Ez kiszolgáltatottá teszi a magyar embereket. Az élelmiszeripari szemét dömpingje – ami nem kereskedelmi, hanem közegészségügyi kérdés – csak erős kontroll mellett tartható kordában. Nem fognak koccintani a multik! Ez viszont nem hanta!” – zárta sorait Lázár János.
Nyitókép: Fanta Magyarország Facebook-oldala
Forrás: mandiner.hu