Ezekre az intézkedésekre azért van szükség, mert rengeteg a baleset, amelyek ráadásul gyakran súlyos kimenetelűek. Előfordult már koponyarepedés, csont- vagy fogtörés, de olyan is volt, hogy valaki kómába esett a felelőtlen közlekedés következtében. Júniusban minden harmadik sérültet e-rolleres bukás miatt szállítottak be a sürgősségire.
A sok balesetről persze nem kimondottan az e-rollerek tehetnek: a fiatalok gyakran a szórakozóhelyekről hazafelé választják ezt a közlekedési módot, márpedig olyankor nem biztos, hogy teljesen józanok. A statisztika is alátámasztja ezt, hiszen az esetek 75 százalékában volt valamilyen mértékű alkoholos befolyásoltság. Egyébként a sérültek átlagéletkora 27 év.
Oslóban egyébként Európa-szerte a legmagasabb az egy főre jutó elektromos rollerek száma. Csak a kölcsönözhető járművek állománya huszonötezer darabos. Problémát jelent ugyanakkor, hogy elég kaotikus helyzet áll elő az e-rollerek letámasztásából. Szinte akadálypályát képeznek, ezzel elsősorban a látás- vagy mozgássérültek közlekedését nehezítik meg. Ezért a városvezetés zónákban határozná meg, hol használhatók és hová rakhatóak le a járművek.
Forrás: G7 via vg.no