SMS-ben és interneten vettük az autópálya-matricákat idén

MTI • 2020. augusztus 13., csütörtök •
Az első fél évben eladott autópálya-matricák több mint felét nem a benzinkutakon, hanem elektronikus csatornákon vásárolták meg a járművezetők. A vásárlási szokások átalakulását itt is a koronavírus-járvány hozta magával.
SMS-ben és interneten vettük az autópálya-matricákat idén

Bartal Tamás, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) vezérigazgatója MTI-közleményében az áll, hogy idén az első hat hónapban 25 százalékkal kevesebb e-matrica fogyott a benzinkutakon, így az első fél évben értékesített 5,45 millió darab e-matricából a töltőállomások részesedése az eladott darabszám alapján 50 százalék alá esett a koronavírus-járvány következtében. Az egyéb fizikai eladóhelyek - egyebek közt hipermarketek, utazási irodák, speditőrök  - értékesítése is mérséklődött, így az összes fizikai eladóhely részesedése 74 százalékra, 4 millió darabra csökkent az előző évi 80 százalékról.

A járványhelyzet az elektronikus - applikációs, SMS-es, webes - csatornákon értékesítő viszonteladókat kevésbé viselte meg, részesedésük - a NÚSZ által működtetett ematrica.nemzetiutdij.hu oldalt is beleértve - az elmúlt években fokozatosan nőtt, az első fél évben pedig már csaknem 26 százalékot ért el - áll a közleményben.

közösség

további frisss

lap tetejére