A Magyar Államkincstár közleményében azt írja, hogy a magukat banki ügyintézőnek kiadó telefonálók leggyakrabban hivatalosnak tűnő telefonszámról, gyanús tranzakcióra hivatkozva, egy pénzintézet nevében keresik meg az ügyfelet és felkínálják segítségüket a visszaélés megakadályozására. Megoldásként felajánlják egy „vírusirtó" vagy „biztonsági applikáció" letöltését az alkalmazásáruházakból, amellyel valójában a csalók távoli hozzáférését teszik lehetővé az adott eszközhöz.
AZ ALKALMAZÁS MEGGONDOLATLAN LETÖLTÉSÉVEL A CSALÓK SZABADON HOZZÁFÉRHETNEK AZ ÜGYFÉL SZÁMLÁJÁHOZ.
A Magyar Államkincstár azt javasolja az ügyfeleinek, hogy ha csalásgyanús hívást kapnak, azonnal mondjanak nemet, bontsák a vonalat, és semmiképp se telepítsenek a számítógépre vagy a mobiltelefonra ismeretlen programot.
A CSALÁSOK FELDERÍTÉSÉRE A MAGYAR ÁLLAMKINCSTÁR EGYETLEN ESETBEN SEM KÉRI ALKALMAZÁS LETÖLTÉSÉT VAGY JELSZÓ KIADÁSÁT AZ ÜGYFELEITŐL.
Amennyiben gyanús hívása érkezik, azonnal hívja a Kincstár 1811-es telefonszámát, és jelentse az esetet.
Az adathalász kísérletekről, csalásokról és a visszaélések formáiról további információt a Magyar Államkincstár honlapján talál.
Forrás: origo.hu
Fotó: THINKSTOCK