A European Supermarket Magazine cikke szerint évente 22 millió tonna élelmiszert dobnak ki a németeknél, ehhez a kiskereskedelem 7%-kal járul hozzá. A német Lidl 2030-ra szóló fenntarthatósági stratégiájában rögzítette az élelmiszer-veszteség megelőzését. A Lidl Food Rescue stratégiai égisze alatt 2025-ig 30%-kal kívánja csökkenteni az élelmiszer és szerves hulladék mennyiségét.
Azért, hogy olcsóbban tudják adni, olyan zöldségeket, gyümölcsöket árul a német Lidl, amik kisebb hibákkal rendelkeznek. Ezeket az 5 kilós csomagokat leértékelt áron, egységesen 3 euróért (körülbelül 1200 forintért) lehet megvenni.
Christian Härtnagel, a Lidl Németország vezérigazgatója a kezdeményezést így kommentálta:
Az étel a tányéron van, és nem a szemetesben. Minden olyan étel, amelyet nem dobunk ki, siker nekünk és a környezetnek.
A mentőcsomagokkal egy újabb építőelemet teremtünk a fenntarthatósági stratégiánkhoz.
A német Lidl ezen felül más kezdeményezésekben is részt vesz, mint például a szükségletek szerinti árurendelés hatékony árumenedzsment rendszeren keresztül, a beszállítókkal való célzott együttműködés, az élelmiszerbankokkal való partnerség, valamint a fogyasztásra már nem alkalmas élelmiszerek újrahasznosítása biogáz üzemekben.
Forrás: EgészségKalauz