Magyarország után a németek sem szavazzák meg a kínai elektromos autókra kivetendő vámot

• 2024. október 04., péntek •
Magyarország után az autó-nagyhatalom Németország sem támogatná a Kínában gyártott elektromos autókra kivetendő vámot. Az Európai Bizottság javaslata azonban csak akkor léphet életbe, ha 15 uniós tagállam, amelyek összességében az EU lakosságának 65 százalékát képviselik, nem szavaz ellene.
Magyarország után a németek sem szavazzák meg a kínai elektromos autókra kivetendő vámot

Németország júliusban tartózkodott a vámok kivetéséről szóló előzetes EB-szavazástól, amelyen a tagállamok először döntöttek erről – írja az Index.

Azóta a német autóipar, amely jelentős kínai gyártókapacitással rendelkezik, intenzíven lobbizott Olaf Scholz kancellárnál, hogy ne támogassa az uniós javaslatot, amely akár 45 százalékos vámot is bevezethet a Kínában gyártott elektromos járművekre.

Az Európai Bizottság javaslata csak akkor léphet életbe, ha 15 uniós tagállam, amelyek összességében az EU lakosságának 65 százalékát képviselik, nem szavaz ellene. A portál szerint Franciaország, Görögország, Olaszország és Lengyelország igennel szavazna, ami elvileg elegendő lenne az intézkedés elfogadásához.

A bizottság szerint a vámok szükségességét az indokolja, hogy Kínában az olcsó hitelek, valamint a föld- és nyersanyag-támogatások jogtalan versenyelőnyhöz juttatják a helyi gyártókat. A cél az egyenlő versenyfeltételek megteremtése, nem pedig a kínai autógyártók kizárása, ahogyan azt az Egyesült Államok tervezett 100 százalékos vámja valószínűleg elérné. A német autógyártók, akik tavalyi eladásaik egyharmadát Kínában realizálták, ellenzik a vámokat, mivel tartanak a megtorló intézkedésektől és attól, hogy kereskedelmi konfliktus alakulhat ki a második legfontosabb kereskedelmi partnerükkel.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, több kínai elektromosautó-márkára büntetővámot vet ki az EU. Az ideiglenes büntetővámok a BYD esetében 17,4 százalék, a Geely esetében 19,9 százalék, a Saic esetében pedig még 37,6 százalék. A többi gyártó esetében 20,8 százalékot terveznek, a vizsgálattal nem együttműködő cégeket pedig 37,6 százalékos büntetővám terhelné.

Az Európai Bizottság korábban azt javasolta, hogy 20,8 százalékról kilenc százalékra csökkentsék a kínai gyártású Tesla elektromos autókra kivetett vámot. Az indoklás szerint a döntést a tavaly októberben elindított, folyamatban lévő szubvencióellenes vizsgálat keretében hozták.

Forrás: index.hu

közösség

további frisss

lap tetejére