Tavaly szeptemberében súlyos légikatasztrófa történt a Fejér megyek Börgönd városában, miután az ottani reptéren megrendezett légiparádén egy T–28 Trojan amerikai, dugattyús motoros katonai kiképző, felderítő és könnyű földi támogató repülőgép a földnek csapódott. Az eset érdekessége, hogy a légiparádé révén rengetegen fényképezték, videózták a Rózsavölgyi Vilmos és Rózsavölgyi Árpád apa-fia páros által vezetett gépet, sokan magát a katasztrófát is megörökítették - írja a Mandiner.
Az Albatrosz Repülőnapon bekövetkezett szerencsétlenség során a repülő egy parkoló személygépkocsi mellé csapódott be, a két pilóta azonnal szörnyethalt, a becsapódás következtében négy ember sérült meg.
Az eset után megszólalt a pilóták egyik ismerőse, egy másik pilóta, Szüle Zsolt szerint a Rózsavölgyi-páros tagjai tapasztalt pilóták voltak, egy repülőiskolát vittek és a balesethez vezető mutatványt
nem először hajtottak végre a levegőben.
A szakma a gép mindkét pilótáját elismerte, úgy jellemezték Rózsavölgyiéket, mint akik mindig komolyan vették a biztonsági előírásokat és nem vállaltak felesleges kockázatot a menőverek során. A szemtanúk szerint mindkét pilóta jó hangulatban volt, a börgöndi balesetet megelőzően Szegeden jártak a gépükkel, az ottani repülőnapon is végrehajtották a tragédiába torkolló mostani manővert.
Már a balesetet követően felmerült, hogy esetlegesen pilótahiba vezethetett a balesethez, Madas László igazságügyi légi üzemeltetési szakértő úgy látta:
elképzelhető, hogy a beviteli sebesség nem volt elegendő az emelkedési szakasz után, de biztosat csak a roncsok megvizsgálása után lehet mondani.
Véget ért a vizsgálat, kiderült, mi vezetett a tragédiához
Lapunk megkeresésére a Fejér Vármegyei Rendőr-főkapitányság elárulta, lezárult a vizsgálat a börgöndi tragédia ügyében, mint írták, a Fejér Vármegyei Rendőr-főkapitányság a vizsgálatot befejezte,
a begyűjtött szakvélemények és információk alapján egyértelműen megállapítható, hogy a tragédia bekövetkezéséhez pilótahiba vezetett.
A balesetet megelőzően nem sokkal raktak új motort a Trojanba, egy erősebb, héthengeres helyett kilenchengeres erőforrás került a repülőbe, amely 1200 lóerő leadására volt képes. A Mandinernek név nélkül nyilatkozó pilóta elmondta, a motor bejáratós volt még, ezért nem is nagyon szokták műrepülésre használni, de ez önmagában nem lehetett oka a balesetnek.