Közutas dolgozókat védenek az ütközéscsillapítók

• 2020. augusztus 08., szombat •
A kedden bejelentett 9 új ütközéscsillapító forgalomtechnikai utánfutó közül pénteken már ki is iktattak egyet. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. azért szerezte be a különleges utánfutókat, hogy a gyorsforgalmi utakon dolgozó munkatársait védje egy esetleges baleset során. Nem kellett sokat várni az első ilyen esetre.
Közutas dolgozókat védenek az ütközéscsillapítók

Az M0-s autóút Dunakeszi mérnökségének szakaszán, a Megyeri híd felé vezető oldalon lokális burkolatjavítási munkákat végeztek a szakemberek, ehhez kapcsolódóan az előírásoknak megfelelően számos előjelzést alkalmaztak, hogy felhívják a közlekedők figyelmét. Ugyanakkor a munkavégzést biztosító eszköznek egy furgon ütközött, miután nagyobb sebességgel haladt a belső sávon, és már nem tudott kisorolni a külsőbe. Szerencsére személyi sérülés nem történt, az ütközési energiaelnyelő berendezés így ellátta funkcióját, viszont a becsapódás miatt használhatatlanná vált, és a furgonban is számottevő kár keletkezett. Itt érdemes megjegyezni, hogy ezek a berendezések a 60-80 km/órás sebességgel becsapódó járműveknél tudnak a leghatékonyabbak lenni, olyannyira, hogy nemcsak a járműben utazók, hanem a jármű is szinte sértetlenül megúszhat egy ilyen esetet. A mostanihoz hasonlót korábban szintén az M0-s autóúton rögzítettek a Közút kamerái.

A balesetről készült felvétel a Magyar Közút Nonprofit Zrt. hivatalos Instagram oldalán érhető el: https://www.instagram.com/p/CDliKsdh8hy/?igshid=17vggyx8jcowq.

A társaság 2018-ban indított „Biztonságunk az Ön kezében van!” kampányának részeként számtalan módon igyekszik felhívni a közlekedők figyelmét arra, hogy vegyék komolyan az úton zajló munkálatok környezetében kihelyezett forgalmi jelzéseket és korlátozásokat, megakadályozva ezzel a figyelmetlenségből bekövetkező baleseteket. Külön érdemes kiemelni, hogy a kampányt azután indították el, hogy az M0-s autóúton 2017 decembere és 2018 májusa között két munkatársukat is halálra gázolták munkavégzés közben, ráadásul utóbbi esetben szintén a Dunakeszi mérnökség kollégája volt az érintett.

fotó: Magyar Közút

közösség

további frisss

lap tetejére