A keresőoptimalizálás, a közösségi média marketing és a digitális hirdetések mind az online marketing alapvető elemeit képezik, és nehéz manapság olyan stratégiákat találni, amelyek nem ezekre az alappillérekre épülnek.
Ahogy a hagyományos módszerek ideje lassan lejár, és egyre többen költöztetik át marketingjüket az online környezetbe, a tétlen márkák hamar feledésbe merülhetnek.
Mi tehát pontosan az online marketingszerepe, és mit kínálhat cégünk számára?
Miért olyan fontos az online marketing?
Fokozott márkaismertség
Az online hirdetések, a közösségi média és a keresőoptimalizálás (SEO) mind lehetővé teszik a cégek számára, hogy szélesebb közönséget érjenek el. Mi több, a digitális platformok nyújtotta célzási lehetőségeknek köszönhetően kifejezetten olyan érdeklődők célozhatók meg, akik márkánk ideális ügyfelei lehetnek.
Hűséges ügyfélkör
A hűséges ügyfelek még a legnehezebb időszakokon is átsegíthetik márkánkat. A közösségi média segítségével szoros, tartós kapcsolatokat alakíthatunk ki célközönségünkkel, akik aztán szinte automatikusan hozzánk fordulnak majd problémáikkal.
Költséghatékony megoldás
Költséghatékony jellegének köszönhetően az online marketing még a kisebb vállalkozások számára is lehetőséget biztosít arra, hogy hallassák a hangjukat az interneten. Míg a hagyományos reklámiparban csak azok rúghatnak labdába, akik mélyre tudnak nyúlni a zsebeikben, addig a digitális közegben a kisebb és nagyobb márkák is közel egyenlő esélyekkel versenyezhetnek egymással.
Egyszerű mérhetőség
Az online marketing eredményeit sokkal egyszerűbb nyomon követni, mint a hagyományos módszerekét. A legtöbb marketingfolyamat olyan rendszerek részeként zajlik, amelyek részletes statisztikai adatokat is biztosítanak a különböző tartalmak, kampányok és egyéb marketingeszközök teljesítményéről. Ezen információ birtokában mindig tisztában leszünk vele, hogy jó irányba haladunk-e kitűzött céljaink felé, és hogy mi igényel változtatást stratégiánkban.
Hogyan segíthet az online marketing egy kisvállalkozásnak?
Földrajzi terjeszkedés
A közösségi média elterjedésének köszönhetően a kis- és középvállalkozások elől is eltűntek a földrajzi határok. A Facebook, az Instagram vagy egy másik közösségi platform segítségével már gyakorlatilag bárhol népszerűsíthetjük kínálatunkat, ráadásul sokkal olcsóbban is, mintha hagyományos módszerekhez kellene folyamodnunk.
Márkaépítés
Az internet többek között a márkaépítés fontos eszköze is a XXI. században. A cég webhelye, közösségi profiljai és egyéb online eszközei mind segítenek megerősíteni egy összefüggő márkaképet, amit aztán a fogyasztók azonnal felismernek majd.
A webhely vizuális elemei, színei, betűtípusa és általános stílusa megjelenhetnek többek között a közösségi felületeken, az emailek formájában kiküldött hírlevelekben, vagy akár nyomtatott reklámanyagokban is.
Színvonalas ügyfélélmény
Míg a hagyományos marketingmódszerek lényege mindig is az volt, hogy egy cég kommunikálta üzeneteit ügyfelei felé, addig a modern alternatívák kétirányú csatornákat biztosítanak a márkák és közönségük között.
Ez a szorosabb kapcsolat lehetővé teszi számunkra, hogy kiderítsük közönségünk igényeit, vágyait, félelmeit, preferenciáit és egyéb sajátosságait. Ezek az információk aztán mind felhasználhatók arra, hogy sokkal értékesebb és hasznosabb termékeket, illetve szolgáltatásokat kínálhassunk ügyfeleinknek.
kép forrása Pexels / Andrea Piacquadio