Melyek az optimalizálás legfőbb területei?
- Hirdetéscélzás
A célcsoport meghatározása, elemzése nélkül nem lehet sikeres marketingkampányt indítani. A potenciális vásárlók ismerete nélkül rengeteg pénz megy el hirdetésekre, és nagyon rossz lesz a konverzió. A célcsoportról a lehető legtöbb információt be kell gyűjteni:
- Kor, nem, iskolázottság, egyéb szociális szempontok szerint ki az ideális ügyfél
- Milyen kulcsszavakra szokott keresni
- Földrajzilag hol tartózkodik
- Milyen eszközt használ a böngészéshez
- Mikor internetezik (hétközben, hétvégén, milyen napszakban)
Minden egyes ponton lehet javítani, minden ponthoz hozzárendelhető több olyan eszköz, amely a kampány optimalizálását szolgálja. A legfontosabb a kulcsszóoptimalizálás, melyet folyamatosan kell végezni, sok-sok elemzéssel, meg kell szabadulni a rosszul teljesítő kulcsszavaktól és a költségkeretet átcsoportosítani a jól konvertáló kulcsszavak felé.
- Hirdetésváltozatok
Ha feltételezzük, hogy a hirdetések célzása megfelel, akkor a következő kritikus tényező a hirdetésvariációk optimalizálása. Folyamatosan különféle hirdetési változatokat kell tesztelni, hogy megtudjuk, mi működik a legjobban. A hirdetésváltozatok eltérhetnek ajánlat, címsor, rövid ismertető és megjelenés vonatkozásában.
A hirdetésekben bemutatott ajánlat messze a legkritikusabb elem. A versenytársakéhoz képest gyenge ajánlat nem eredményez nagy forgalmat és konverziót, mivel a legtöbb ember a vonzóbb ajánlatra kattint. A különböző variációknál figyelni kell az átkattintásokra, ki kell választani azokat a változatokat, amelyekből több az átkattintás.
- Landing oldalak
Ha egy leendő vásárló rákattint a hirdetésre, akkor a nyitóoldal feladata, hogy a webhely látogatóját potenciális ügyfelekké vagy vásárlókká alakítsa. Fontos megjegyezni, hogy a landing oldal teljesítménye nagyban függ a fent tárgyalt célzástól és hirdetésmásolattól.
A webhely kezdőlapját nem szabad használni céloldalként. Több különböző céloldalra van szükség, amelyek megfelelnek a különböző célzásoknak és ajánlatoknak. Az összehangolás elengedhetetlen. Amikor a leendő ügyfél rákattint a hirdetésre, akkor elvárja, hogy azt találja, amit a hirdetés ígért.
És végül ...
Tedd az optimalizálást szokássá! Javítani mindig lehet. Ha nem boldogulsz az optimalizálással, kérj egy ingyenes Google Ads fiókauditot a Drive Online Marketing specialistáitól!