A kiskereskedelmi szektorban dolgozók időnként egészen különleges vagy éppen döbbenetes esetekkel is találkozhatnak, amikor arról van szó, hogy a vásárlók visszavisznek az üzletbe árukat, hogy árvisszatérítést kérjenek. Az esetek tudnak dühítők lenni, de néha inkább megmosolyogtatók, amikor furcsa félreértésekről van szó. Az alábbi gyűjtésből pedig kiderül, időnként nem meglepő, ha az eladóknak eláll a lélegzete, amikor meghallják, milyen indokokra hivatkozva akarják a vásárlók visszakapni a pénzüket.
500 darab meglepetés
Vannak olyan helyzetek, amikor a vásárló egyszerűen csak nem néz megfelelően utána annak, mit vásárol. Ezek pedig sok esetben igazán szórakoztató eseteket eredményeznek. Valószínűleg a Quality Logo Products dolgozói is jót nevettek azon, amikor egy parkolót üzemeltető cég visszavitte nekik a megrendelt 500 darab közlekedésbiztonsági kúpot.
A probléma ugyanis az volt, hogy a Quality Logo Products olyan stresszlabdákat árult, melyeket a kúpokról mintáztak. Ezek pedig alig több mint 8 centiméter magasak.A PARKOLÁSI CÉG AZONBAN ALAPOSAN BEVÁSÁROLT, MERT AZT HITTÉK, VALÓDI KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI KÚPOKAT VESZNEK.A Quality Logo végül belement a visszatérítésbe, mivel világos volt, hogy félreértés történt. A dolgozók azonban valószínűleg elég jól szórakozhattak, amikor kiderült a probléma.
Halott növények
Az eladók és üzletvezetők beszámolói alapján, a vásárlók világszerte elég gyakran visznek vissza növényeket a boltokba, egészen furcsa indokokkal.A COSTCO EGYIK ELADÓJA PÉLDÁUL ELMONDTA, EGYSZER VALAKI VISSZA AKART VINNI EGY KARÁCSONYFÁT, MIVEL SZERINTE AZ „HALOTT VOLT" - MINDEZT JANUÁR 4-ÉN.
Szintén egy Costco-alkalmazott mesélte el, hogy rendszeresen visznek vissza hozzájuk olyan növényeket, melyek elpusztultak. Itt egyszerűen arról van szó, hogy a vásárló nem tudta megfelelően gondozni a cserepes növényt, majd úgy gondolta, inkább visszakéri a pénzét.
Visszavitt ruhák
A másik nagy csoportot a ruhák jelentik. Itt szintén egészen különleges beszámolókkal lehet találkozni.
A Mervyn's áruházlánc egyik üzletvezető asszisztense például elmesélte, hogy egy hölgy egyszer vissza akart vinni egy fekete nadrágot, és közölte, a ruhadarab 30 napon keresztül, használatlanul hevert az autója csomagtartójában.
A TÖRTÉNET AZONBAN KISSÉ GYANÚS LEHETETT AZ ELADÓNAK, AMIKOR MEGLÁTTA, HOGY A NADRÁG TISZTA FEHÉR MACSKASZŐR, NINCS RAJTA ÁRCÉDULA, ÉS TELJESEN EGYÉRTELMŰEN LÁTSZOTT RAJTA, HOGY HORDTÁK.
A történet mesélője természetesen nem akarta visszavenni a ruhát, mire a vevő vitatkozni kezdett, és végül egy másik üzletvezető asszisztens úgy döntött, inkább visszaveszi az árut.
Valószínűleg kevésbé lepődnek már meg a különös eseteken a Hari Mari nevű, flip flop papucsokat áruló bolt eladói. A cég társalapítója ugyanis elmondta,
RENDSZERESEN ELŐFORDUL, HOGY A VÁSÁRLÓK TÖBB ÉVES TERMÉKEKET AKARNAK VISSZAVINNI, HOGY BECSERÉLJÉK VAGY VISSZAKAPJÁK A PÉNZÜKET.
Lila Stewart elmondta, volt olyan, aki egy 2013-as terméket sok évvel később vitt vissza a boltba, hogy kapjon helyette egy újat.
Volt azonban olyan eset is, amikor valaki úgy vitt vissza a Satsuma Design nevű gyermekruházati boltba egy pár balettcipőt, hogy teljesen világos volt, a cipőket hónapokon át aktívan használták. Az eladóknak el kellett utasítaniuk a kérést.
Elképesztő esetek
Végül érdemes megemlítené két, egészen különleges esetet, amelyről bolti alkalmazottak beszámoltak. A Costco egyik alkalmazottja mesélte el, hogy egy nő egyszer visszavitt a boltba egy üres borosüveget, és kérte vissza a pénzét, arra hivatkozva, hogy megfájdult a feje az italtól.
Egy korábbi Dollar General üzletvezető pedig arról számolt be, hogy
EGY FÉRFI ELEMEKET AKART VISSZAVINNI A BOLTBA, KÖZÖLVE, HOGY AZOKBÓL KIFOGYOTT AZ ÁRAM.
A férfi két évvel korábban vásárolta az elemeket.
A fentiekből az látszik, hogy bár vannak kifejezetten szórakoztató esetek is, nem ritka, hogy a problémás vásárlók igencsak megnehezítik az eladók és az üzletvezetők életét.
Forrás: origo.hu
Kép: gerillamarketing.blog.hu