Szombathely sajátos történelmű település. Kétezer évvel ezelőtt is laktak itt emberek, a rómaiak, s nagyon is maradandó dolgokat alkottak, többek között egy igen jelentős utat. (Kép forrása: Wikipedia)
2000 évvel ezelőtt ugyanis egy fontos kereskedelmi utat építettek meg a rómaiak, a Borostyánutat. Tehát egymás között leszögezhetjük, hogy az útépítés mint olyan nem volt ismeretlen, s ma se annyira bonyolult, mint mondjuk űrhajót fellőni, vagy atomerőművet tervezni.
De ugorjunk 2000 évet! Mohos Géza, a Balogunyomi Kerékpáros Egyesület elnöke és a tagság háromezer (!) aláírást gyűjtött, hogy legyen egy olyan kerékpárút, amelyen biztonságosan lehet biciklizni, s ezt eljuttatták Hende Csabának.
Hende Csaba pedig elkezdett a város érdekében lobbizni – csinált ilyet már sokszor –, és némi ügyintézés után meglett a pénz (300 misi), amelyet aztán el is lehetett volna költeni arra, hogy megépüljön az út.
Az egyszerűség kedvéért még egyszer leírjuk: 2020 tavasza óta megvan a pénz a bicikliútra.
A világ boldogabb részein a történet eddig tartott volna, a biciklisek örülnek, az út elkészül, mindenki boldog.
Ám Magyarország nem tartozik a világ boldogabb részei közé, ennek pedig egyszerű oka van: a dolgok itt mindig megkeverednek, ha előkerülnek a szocialisták. Elő is kerültek, mégpedig egy szerencsétlen kimenetelű választás által, s az élükre penderült Nemény elvtárs meg is keverte azokat a bizonyos dolgokat.
Lássuk a tényeket!
Ez itt az út Balogunyomtól. Elkészült. Forrás: Facebook.
Balogunyom megépítette a maga részét, Balogunyom egy 1000 fős kis falu. A polgármestere, Tarsoly Alfonz megoldotta.
Nézzük a másik oldalt, Szombathelyét. Szombathely 75-80 ezer fős nagyváros. Nagy költségvetéssel, nagy lehetőségekkel. Nemény András a polgármester.
Igen, jól látják: itt nincs bicikliút. Van helyette egy magyarázóember, aki azt mondja el nagy elánnal, hogy miért nincs, és papírokat is hozott, amelyeket nem fél lobogtatni. Forrás: vaol.hu.
A napokban Nemény András kiküldte helyettesét, Horváth Attilát, hogy elmagyarázza, miért és mi nem megy, továbbá kértek még pénzt. 70 millió forintot, ami egy kb. 75-80 ezer fős városban akkora költség, hogy az nem teremthető elő. Lehetetlen. Hiszen egy majdnem százezres nagyvárosnak a félévkor körülbelül 9,3 milliárd volt a számláin – erre nyilvánvalóan nem futja. A fenti képen az látható, hogy elmondják: mi nem jön össze. Hosszú jogászkodás helyett segítünk: utat építeni.
Ezek után Hende Csaba, aki a pénzt megszerezte, a lehetőséget megteremtette, nyílt levelet jelentetett meg, amelyben leírta, hogyan kellett volna csinálniuk.
Nemény András pedig írt egy még hosszabb levelet, amelyben megmagyarázta, hogyan nem csináltak semmit.
Ha félretesszük a politikát, meg azt is, hogy ki kinek mit hisz el, maradjunk az eddigi tényeknél, vonjuk le a következtetést:
Balogunyomban elkészült a bicikliút. Szombathelyen nem. Hende megszerezte a pénzt. Nemény nem építette meg. Helyette siránkozik, mutogat.
(Néha a jelek szerint ő maga is unja, s ha túl sokat kell a helyszínig autózni, kiküldi magyarázkodni a helyettesét.)
S ekkor tört be a sztoriba Czeglédy mint megmentő. Ugyanis felmerült Nemény és a szocik részéről, hogy majd ő megszerzi a pénzt. Nos, ebben részben igazuk van, ugyanis Czeglédy komoly gyakorlatot szerzett már a pénzek megszerzésében, olyannyira, hogy adócsalásért el is ítélték.
Jut eszembe, 70 millió forint „hiányzik”. Azt olvasták már, hogy a Savaria Fórum - amelyben minden szoci tökéletes, és minden DK-s izmos - a kampányidőszakban 160 misibe fáj a városnak?