E-autó, gyors töltés, járműmegosztás - mit hoz a jövő?

há • 2021. december 15., szerda •
Milyen technológiaváltás zajlik a járműgyártásban? Ennek milyen hatása lesz az európai, és benne a magyar gazdaságra? Melyek a vélt és a valós környezetvédelmi előnyök? Marad-e az autó szabadságszimbólum? - többek közt ezek a kérdések határozzák meg a következő öt-tíz évet az autóiparban, ám hogy mi lesz a folyamat vége, azt senki nem látja. Így vélekedik Várkonyi Gábor újságíró, az Innováció - Smart City - Green City című csütörtöki fórum egyik előadója, aki a Haladás Sportkomplexumban beszél a témáról. Kérdezni is lehet majd.
E-autó, gyors töltés, járműmegosztás - mit hoz a jövő?

Az autópiac minden szereplőjének megvannak a maga elképzelései arról, hogy hová fut ki a most zajló változás, az e-autók előretörése, de ezek sokszor homlokegyenest ellentmondanak egymásnak. Látszik tehát, hogy egyelőre nagy a bizonytalanság, pedig a folyamatot törvények kényszerítik ki. - Rejtély, hogy mikor emészti meg a piaci kereslet az Európai Unió előírásait. Nem tudni, hogy tényleg minden autó elektromos lesz-e tíz év múlva, és az sem látható még, hogy mihez kezdünk a jelenlegi struktúráinkkal - mondta a Frisss.hu-nak Várkonyi Gábor.

A dolog úgy áll, hogy az új technológia előnyökkel kecsegtet bizonyos élethelyzetekben, de nem tudja teljesen kiváltani azt a kényelmet, amit megszoktunk, ráadásul drága is. Ha nem történik technológiai és infrastrukturális áttörés, akkor két út van: az e-autózás jelentős lemondásokkal jár majd, sokkal több pénzért - ezt a vásárlók nem fogják szeretni -, vagy egyszerűen kimaradnak a felhasználásból azok, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy saját autójuk legyen. - Most az a fő kérdés, hogy mennyi idő alatt tudjuk feltölteni az autót. Nem az a baj, hogy egy hosszú úton meg kell állni kétszáz kilométerenként, hanem az, hogy túl sokáig tart a feltöltés. Tény, hogy jelentősen gyorsult az áramvételezési sebesség az elmúlt időben, de az, hogy valamelyest javult a helyzet, még nem jelenti azt, hogy ne járna óriási tervezéssel és átgondolással elindulni egy ezer kilométeres útra - fogalmazott a szakértő. Töltőállomásból egyébként egyre több van az utakon, de ennél sokkal nagyobb ütemben nő az e-autók száma, tehát ebben is nehéz tartani a lépést.

Az e-autók fejlesztése csak egy folyamat. A járműipar változásai iránt érdeklődőket az is foglalkoztatja, hogy hogyan és mikor kapcsolódnak össze az autók az internet segítségével? Hogyan alkalmazkodnak a gyárak az új igényekhez és a technológiai fejlődéshez? Rendelünk-e valaha autót webáruházból, vagy maradunk a szalonoknál? Milyen lesz, amikor önvezető járművek lepik el az utcákat? És legfőképpen mikor következik ez be? Lesz-e mindenkinek saját autója, vagy inkább megosztjuk egymással?

Ha a közönség is úgy akarja, ezekről is szó lehet december 16-án, csütörtökön délután 15.30-tól a Haladás Sportkomplexumban.

Fotó: Facebook

közösség

további frisss

lap tetejére