Ennek része, hogy 2030-ra már a 2021-es kibocsátási értékekhez képest 45 százalékkal (kishaszongépjárművek esetében 50 százalékkal) kell csökkenteni a járművek emissziós értékét - írja a Totalcar.
Fontos lépés, hogy a Bizottság 2025-ig bezárólag kidolgoz egy olyan hivatalos vizsgálati módszertant, ami a járművek szén-dioxid kibocsátását teljes életciklusra vetítve értékeli. Tehát a gyártás kezdetétől fogva az utolsó kibocsátott molekuláig bezárólag.
Ez azért különösen fontos, mert a Nemzetközi Energiaügynökség egy 2019-es tanulmányában is rámutatott arra, hogy amikor egy elektromos autót és egy belsőégésű motorral hajtott járművet teljes élettartamában vizsgálunk, könnyen kiderül, a tisztának látott villanytechnológia előnye közel sem olyan nagy az üvegházhatású gázok kibocsátott mennyiségét mérve, mint ahogy az a köztudatban él. Annyira nem, hogy a gyártási szennyezés olyan magas lehet egy fosszilis energiahordozókra erősen támaszkodó országban (hagyományosan ilyen például Kína, de ide sorolhatjuk akár Németországot is), hogy az előny akár el is párologhat.
Fotó: Sean Gallup / Getty Images Hungary
Forrás: totalcar.hu