A Facebookot és az Instagramot is irányító Meta cég fontolóra veszi, hogy betiltsa felületein a politikai hirdetéseket Európában. Attól tartanak, hogy különben nem fogják tudni betartani az új uniós kampánytörvényt – derül ki a The Guardian cikkéből.
A brüsszeli döntéshozók februárban megszavaztak egy, a politikai reklámtevékenység átláthatóságáról szóló törvényt, amely arra kényszerítené az online technológiai cégeket, köztük a Facebookot és a Google-t,
hogy információkat adjanak ki a politikai hirdetésekről, beleértve azt is, hogy mennyibe kerülnek, ki fizetett a tartalomért és hányan nézték meg őket.
A javaslatok komoly fejtörést okoznak a Meta cégcsoport vezetőségében. Attól tartanak, mivel rengeteg a politikai hirdetés, nem fognak tudni eleget tenni ennek a kérésnek - írja a Mandiner.
A cég ezért most azt fontolgatja, hogy talán egyszerűbb lenne, ha kikapcsolnának minden fizetett politikai hirdetést az oldalaikon, ezzel megelőznék a gondokat.
Több közösségi média céget – köztük a Twittert – azért ér sok kritika, mert a felületen engedik az álhírek megjelenését és terjedését.
Az európai politikai hírek korlátozása nem okozna nagy pénzkiesést a Metának, mivel már most is a bevételének marginális részét teszik ki.
Nyitókép: Olivier Douliery / AFP
Forrás: mandiner.hu