Úgy véli, a mobiltelefonok térhódításához hasonlóan észre sem vesszük majd, és az elektromos járgányok előbb vagy utóbb átveszik az uralmat az utakon.
- Ma már csak mosolygunk rajta, hogy húsz-huszonöt évvel ezelőtt táskányi akkumulátor tartozott a hordozható telefonhoz, ma viszont élő konferenciákat tarthatunk a legapróbb eszközök segítségével is, és nagyjából ez a tendencia várható az elektromos autóknál is. Egy start-up cég kifejlesztette azt az akku-töltési módot, amellyel
az aktív tartalom (azaz az akku 10-80 százalékának) feltöltése 72 másodperc alatt lehetséges, kisebb autóknál ez 5-10 másodperc.
Ennek a technológiának a sorozatgyártása most kezdődött el, egyelőre rollerekre, hibrid autókra, de szerintem fél éven belül el is fog terjedni - avatta be olvasóinkat a terület újításába az egyik közismert szombathelyi teslás. Ha felszorozzuk az akkumulátor kapacitását, és mondjuk 90 kilowattról beszélünk, akkor is 8-10 perc alatt megvan a művelet - tette hozzá.
Amíg régen legfeljebb 11 kilowattal tudtuk tölteni az autókat óránként, egy nagyobb autó feltöltése 8 órát vett igénybe. Ma ott tartunk, hogy egyes esetekben 350 kilowattal lehet tölteni. Sőt, megjelentek a kínai fejlesztések is, amelyek felforgatják a piacot. - 2023 januárjától kezdik Európában is lehelyezni az 500 és 1000 kilowattos töltőket, ezzel 6 perc alatt teljesen feltölthető egy kisebb autó. Egyes márkák más oldalról közelítik a kérdést:
cserélhető akkumulátort terveznek gyártani, vagyis úgy számolnak, hogy az autósok inkább 3 perc alatt kicserélik a lemerült akksit egy töltöttre, és mehetnek tovább
- részletezte a szektor újításait Nagy Árpád Viktor.
Minden fejlesztés elér bennünket is egyszer, de először fel kell rá készülni. Jelenleg még azt sem bírja el rendesen a hálózat, ha egyszerre öt-tíz autós tölt egy supercharger állomáson, sorban állás van. - Nem az a baj, hogy a Tesla nem töltődik fel egyébként gyorsan, hanem inkább az, hogy
a terhelés miatt a töltők lefelezik, lenegyedelik a töltési teljesítményt ilyenkor.
Az újonnan telepített töltők már korszerűbbek, ez a jövő feladata, hogy a tervezett töltőket már stabil teljesítményre kell tervezni. Ez külföldön nem okoz gondot - jegyezte meg az e-autós, aki szerint Magyarország is behozza majd a lemaradást.
Illusztráció: e-cars.hu