Ahány üzlet, annyiféle húsvéti finomság, bár a felnőttek többsége a húsvéti sonkára esküszik, a kicsik számára a legnépszerűbb kétségkívül a húsvéti csokinyúl és az egyéb édességek. De sajnos a csokinyulak is a drágulás áldozatai lettek - a ripost.hu utánajárt, hol mi mennyibe kerül.
A gyártók az alapanyagok és az energiaár változására hivatkozva többletköltségeik egy részét áthárították a vevőkre. Emellett az úgynevezett népegészségügyi termékdíj is befolyásolja az árakat már tavaly júniustól
- mondta lapunk megkeresésére a Magyar Édességgyártók Szövetsége.
A gyártók azt mondják, átlagosan 15-20 százalékkal kérnek idén többet a húsvéti figurákért, mint tavaly. A boltokban ennél nagyobb drágulás lehet. Ráadásul a vásárlók ennél is nagyobb drágulást tapasztalhatnak, mert a boltosok a megnövelt kiskereskedelmi adót és árstop miatti veszteségeiket is megpróbálják az árakba építeni - hívták fel a figyelmet.
A csokoládék, kekszek, cukorkák és egyéb édesség termékek drágulása a szövetség becslése szerint összességében 20 százalék körül alakult, ahogy a forgalom 20 százalékkal, körülbelül 310 milliárd forintra emelkedett. Sajnos az is igaz, hogy
idén várhatóan tömeges akciókra nem lehet számítani, az árakon nem csökkentenek a gyártók,
inkább új színekkel, csomagolással, különleges ízesítéssel próbálnak kedvezni a vásárlóknak.
Az utóbbi években a rossz emlékű "tortabevonós" nyulak ideje már kezd lejárni, és már nagyon kevés azoknak a száma is, amelyek egyértelműen a mikulásoscsokik formájára hajaznak. A sós-édes kombináció egyre keresettebb, szinte minden gyártó kínál sós-karamellás terméket. Cukor- és laktózmentes csokoládékból is egyre több van, már találni csokinyusziból is ilyeneket. Fontos ugyanakkor kiemelni, hogy az áremelkedés ellenére
a magyarok minőségi elvárásokból továbbra se mondanak le, hanem inkább ritkábban, kisebb mennyiségben vásárolja az adott termékeket.
A Ripost megnézte, hogy az egyes boltokban milyen árakra számíthatunk, valamint azt is, hogy milyen újdonságok tarkítják az idei kínálatot.
Az utóbbi időben több áruházlánc is számos újítással jelent meg a piacon, a boltokat elárasztották az "aranynyulak", és némelyikük nem is olyan rossz, mint gondolnánk. Ráadásul ezek aztán még nyomokban sem emlékeztetnek a Mikulásra, ami az álló nyulakról nem mondható el...
Forrás: ripost.hu
Az árak tekintetében általánosságban elmondhatjuk, hogy rendkívül nagy a szórás. Először a Tesco által forgalmazott termékeket néztük meg, az áruházlánc legolcsóbb csokinyuszija a 40 grammos Figaró tejcsokoládéja csupán csak 269 forintba kerül. A drágábban, 1099 forintért viszont már kaphatunk egy 75 grammos Kinder nyulat is. Az áruházlánc legdrágább nyula 1749 forintba kerül, igaz a Kinder 160 grammos kiszerelése igazi csemege lehet a kicsiknek.
Az Aldiban is vegyes a szórás, a legolcsóbb 45 grammos Milka itt 459 forintba kóstál, hasonló árban van a Boci is, ami a 70 grammjával 499 forintba kerül. Egy picivel drágábban 799 forintért viszont már kaphatunk 200 grammos kiszerelést is a Monarc termékéből aprított mogyoró ízesítéssel. A gyártó külön húsvéti ajándékcsomaggal is várja a vásárlókat, 999 forintért tejcsokoládés, és kakaós öntettel töltött csokinyulakat, és csokitojásokat is kaphatunk.