A keresőoptimalizálás fő célja minél fellelhetőbbé tenni egy webhelyet az online keresőmotorok (például a Google) találatai között a forgalom fellendítése érdekében. Ez a taktika manapság nélkülözhetetlen minden olyan cég vagy vállalkozó számára, ami vagy aki az interneten keresztül szeretne új ügyfeleket találni magának. Stabil SEO nélkül manapság már labdába sem lehet rúgni az online környezetben, főleg, hogy minden szektorra óriási verseny jellemző.
Az alábbiakban a 2022-es év legfontosabb SEO feladatairól lesz szó, hogy ön is felkészíthesse webhelyét az előttünk álló esztendőre.
Végezzen továbbra is kulcsszókutatást
Soha nem volt olyan heves a verseny a Google találati oldalain, mint 2022-ben. Éppen ezért manapság nem elég csupán megfelelni a SEO alapelvárásainak – minden szempontból a lehető legjobban kell teljesíteni.
Vegyük először is a kulcsszavakat. Ezek teszik lehetővé a Google számára, hogy az ön tartalmait a felhasználók kereséseihez párosítsa, tehát nem csupán a jó rangsoroláshoz (az előkelő találati pozíciók megszerzéséhez) nélkülözhetetlenek, hanem összességében a rangsorolás lehetősége is rajtuk múlik. Fontos, hogy ezek a kulcsszavak relevánsok és jó minőségűek legyenek, hogy tartalmai a lehető legjobban teljesíthessenek.
Habár a kulcsszavakat többféle kategóriára oszthatjuk szét, első sorban az úgynevezett long tail kulcsszavakkal érdemes foglalkozni. Ezek általában 3 vagy több szóból álló kifejezések, amelyekre az emberek ritkábban keresnek ugyan rá, de sokkal határozott szándék áll mögöttük. Ennek köszönhetően a bevonzott forgalom sokkal jobb minőségű lehet, mint az általánosabb, rövidebb kulcsszavakon keresztül érkező látogatók tömege.
Javítsa az alapvető webes vitals-mutatókat
A Google 2020-ban mutatta be először az alapvető webes vitals-mutatókat, amelyek egy webhely böngészési élményét hivatottak nyomon követni. Ezek a mutatók 2022-ben fontos rangsorolási szempontoknak számítanak a SEO világában, ezért fontos, hogy ön is felkészítse rájuk webhelyét.
Az alapvető webes vitals-mutatók három fő szempontot vesznek figyelembe:
- első interakciótól számított válaszkésés
- legnagyobb vizuális tartalomválasz
- elrendezés összmozgása
Ezek a tényezők első sorban a webhely felgyorsításával javíthatók, illetve fontos biztosítani azt is, hogy az oldalak betöltődése során a különböző elemek (pl. képek) ne tolják félre egymást, hiszen ez csak ront a böngészési élményen. Az alapvető webes vitals-mutatókat a Google Search Console felületén ellenőrizheti.
Elemezze a Google első találati oldalát
Miután sikerült összegyűjtenie néhány ígéretes, relevánsnak tűnő kulcsszót, érdemes ellenőrizni, hogy mit gondol ezekről a Google. Nyisson egy új privát/inkognitó ablakot böngészőjében, és keressen rá a Google-on az összegyűjtött kulcsszavakra.
Miután megjelennek a találatok, kezdje el alaposan megvizsgálni az első 10 hivatkozást (a hirdetéseken kívül). Nézze meg, hogy mi a közös ezekben a tartalmakban – talán emlegetnek valamit a címben, vagy sok képet használnak? A lényeg, hogy térképezze fel az első találati oldalt minden fontosabb kulcsszavához, hogy kiderítse, milyen tartalmakat jelenít meg a Google előszeretettel ezekben az előkelő pozíciókban.
Amennyiben egy-egy webhely több releváns kulcsszóra is rendszeresen megjelenik a legjobb (első 3) találatok között, érdemes ezeket a domaineket részletesebben is megvizsgálni, hiszen több mindent is jól csinálnak a Google szemében.
Készítsen valami igazán kiválót
Mint fentebb olvashatta, a verseny manapság hevesebb, mint valaha. Egyre több cég igyekszik érvényesülni az interneten, aminek köszönhetően rengeteg tartalom kerül fel a világhálóra. Éppen ezért fontos, hogy valami igazán egyedit és/vagy kiváló minőségűt készítsen tartalommarketingjében, amivel kiegészítheti SEO törekvéseit.
Olyan új tartalmakra van szüksége, amilyeneket korábban más még nem kínált közönségének. Valamire, amivel kiemelkedhet a tömegből. Az eredeti ötletek általában hamra népszerűekké válnak.
Persze manapság nem olyan egyszerű igazán új ötletekkel előállni, de aggodalomra semmi ok. A SEO sikerekben az is sokat segíthet, ha egy meglévő ötletet készít el saját stílusában, méghozzá sokkal jobb minőségben. Ha például egy versenytársa egy rövid útmutatót kínál egy gyakori feladathoz, készítse el saját verzióját, de sokkal részletesebben, képekkel illusztrálva, és így tovább.
Készüljön fel a vizuális keresésre
2022 a vizualitás éve lesz. Az internetet már most a képek, illusztrációk és videók uralják, és ezek a tartalmak idén is csak egyre több teret hódítanak majd maguknak. Ha webhelye mindezidáig első sorban szöveges tartalmakat használt, akkor itt az ideje látványosabbá tenni őket.
Persze a jó képek és illusztrációk nem csak mutatósak, hanem hasznosabbá is tehetik a tartalmakat a felhasználók számára, ráadásul még a SEO-ban is sokat segíthetnek.
A vizuális elemekkel sokkal könnyebb felkelteni az emberek érdeklődését és megkaparintani a figyelmüket. A képek és ábrák nézegetése során az emberek több időt töltenek webhelyén, ami azt jelzi majd a Google felé, hogy a tartalom valószínűleg kielégíti az igényeiket.
A képek továbbá ALT címkékkel is elláthatók, amik nem csak a képernyőfelolvasót használó látogatók számára teszik „láthatóvá” a képeket, hanem a keresőmotoroknak is, így tartalmaira akár a képkeresésen keresztül is rátalálhatnak majd a felhasználók.
kép forrása: Pixabay / StartupStockPhotos