2006 óta a Youtube a Google egyik legfontosabb termékévé vált, és rengeteg pénzbevételre tesz szert azzal, hogy reklámokat is kapcsol a feltöltött tartalmak mellé, melyből még a feltöltőknek is juttat valamennyit. Mivel millió és millió ember nézi a videókat, így a nagy cégek szeretnek ott hirdetni, hiszen ezzel még több emberhez jutnak el termékeikkel, szolgáltatásaikkal.
Mostanában azonban kezd visszájára fordulni a dolog, ugyanis egyre több cégnek lett elege az automata hirdetéskiszolgáló rendszerből, amely akár rasszista, erőszakos vagy antiszemita tartalmak mellé is odateszi a reklámjukat, így nem kívánnak többé a Youtube-on reklámozni. A hirdetők nem tudják elfogadni, hogy a Google képtelen garantálni számukra az ilyen esetek elkerülését.
A bojkottálók között igazán nagy nevek is vannak, mint például a L’Oreal, a Toyota, a Honda, a Volkswagen, de a BBC és a Guardian is leállították hirdetéseiket.
via index.hu