Ha szóba kerül a repülés, mindenkinek megvan a maga véleménye. Van, aki fél tőle, mások pedig ha tehetnék, állandóan a gépen ülnének. Az biztos, hogy balesetek számát tekintve még mindig az egyik legbiztonságosabb közlekedési forma, függetlenül attól, hogy a híradások mégis a repülőgép-szerencsétlenségről számolnak be elsőként.
Kezdjük az összeállításunkat a Boeing 747 típusú gépekkel. A repülő szárnyaira egyenként 4318 kilogramm súlyú hajtómű kerül. Annyit kiegészítésként még meg kell jegyezni, hogy ezeket egy speciális teherautóval kell felszerelni a helyükre. A kocsikat pedig kifejezetten ezért gyártják le, potom nyolcmillió dollárért. A Boeing 747 kapcsán nem ez az egyetlen meghökkentő számadat. Ezt a gépet ugyanis hatmillió alkatrészből szerelik össze a szakemberek, hogy az utasszállító az elképesztő 955 km/h-s sebességgel szárnyaljon az égen. Összehasonlításként, a földi csodajárgánynak tartott Bugatti Veyron felülről karcolja az óránkénti 400 kilométeres határt.
Ahogy a kocsiknál a kor és a megtett utak hosszában mérhető a jármű állapota, a repülőgépek esetében a nyomáskiegyenlítések száma a döntő. Az életciklusuk alatt a hosszabb távokra szánt gépek esetében húsz évet is forgalomban tölthetnek, vagy 51 ezer repülési órát. Az anyagfáradás és a hajszálrepedés pedig a nyomáskiegyenlítések rovására írható. A rövidebb utakra szánt gépek ennél kevesebb időt töltenek a forgalomban.
Ahhoz képest, hogy szinte folyamatos kihasználtság mellett repkednek a vasmadarak, a világ teljes lakosságának öt százaléka ült csak repülőn. A fejlett nyugati országokban egyértelműen magasabb ez a szám, de elgondolkodtató, hogy a 7 milliárd földlakó közül, alig 350 millióan ültek gépen az életük során. Ugyanakkor az emberek 80 százaléka fél és idegenkedik a repüléstől. Tehát öt emberből négy biztosan feszengve ül a kényelmes ülésben. Tom Stukerre ez a megállapítás biztosan nem igaz. A 61 éves chicagói férfi autókereskedőknek tart tréningeket, ezért 2012-ben egymillió mérföldet utazott az United Airlines járataival. Kiegészítette azzal, hogy élete során biztosan repült vagy tizennyolc millió mérföldet.
A világ legforgalmasabb repülőterét sem találná el elsőre senki. A Los Angeles-i LAX-on, a londoni Heathrowon és a párizsi Charles de Gaulle-n is rengeteg utas fordul meg nap, mint nap. Ám az atlantai Hartsfield-Jackson Airporton több mint 970 ezer repülőgép és mintegy 95 millió utas fordul meg évente. Ezzel 1998 óta őrzi első helyét Atlanta, pedig vannak komoly riválisok Pekingben, Tokióban és Ázsia több részén is.
Végül egy nagyon különös, ugyanakkor kézenfekvő érdekességgel rukkolunk ki olvasóink számára. Tudta, hogy a pilóták sosem ugyanazt az ételt fogyasztják, mint az utasok? Ennek oka, hogy a gépet irányító személyzetet ne döntse le semmilyen ételmérgezés több ezer méter magasban. A pilóta általában azt az ételt kapja, amit az első osztály utasai, de a másodpilóta alternatív étrendet kap.