Papírmentes, online ellenőrzési rendszert vezetett be a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium parlamenti és adóügyekért felelős államtitkára.
A rendszer bevezetésével az ellenőrzésre kiválasztott adózónak az iratanyaggal nem kell felkeresnie az adóhivatalt, a szükséges dokumentumokat "egy kattintással" elküldheti. Ugyanakkor az online ellenőrzés nem kötelező, csak egy lehetőség, amelyet az adóhivatal kínál az ügyfeleinek - tette hozzá. A cél, hogy mindenki otthonról, kényelmesen intézhesse adóügyeit az interneten keresztül.
A próbaüzem során az ellenőrzésre kiválasztott vállalkozó személyesen nem találkozott a revizorokkal, és a megbízólevél tárhelyére érkezésétől számított három munkanapon belül már az ellenőrzést lezáró jegyzőkönyvet olvashatta - tette hozzá.
Az online-ellenőrzés az adminisztrációcsökkentés mellett jelentős megtakarítást is eredményez, hiszen az ellenőrzéshez szükséges iratokat nem kell fénymásolni, megspórolható a posta- és szállítási költség, továbbá a papír-megtakarítás miatt környezetvédelmi szempontból is hasznos.