2011 októberében vette át a GYESEV az érintett szakaszok üzemeltetését, és már akkor jelezték, pályázni fognak a villamosításukra - idézte fel az előzményeket Kövesdi Szilárd vezérigazgató. Hozzétette: a vasúttársaság elképzeléseit 2012 februárjában a nemzeti fejlesztési miniszter támogató levélben erősítette meg, majd ez év áprilisában fogadta be a Közlekedésfejlesztési Zrt.
Ma pedig sor került a támogatási szerződés aláírására, miszerint a 87 km hosszú Porpác-Mosonszolnok szakaszt pontosan 11 milliárd 981 millió 500 ezer forintból, míg a Szombathely és Zalaszentiván közötti 50 kilométert, 8 milliárd 350 millióból villamosítják.
A beruházás keretében átalakítják a villamosításhoz szükséges biztosítóberendezéseket és megerősítik a vasúti pálya felépítményét, az állomásokon pedig 55 cm-es emelt peronokat alakítanak ki. Kövesdi Szilárd elmondta, e szakaszokon a sínek alkalmasak a 100 km/h-s sebességre, de a projekt során rendbe teszik azt a néhány helyet, ahol korlátozás van érvérvényben.
A vezérigazgató hangsúlyozta, a GYESEV számára nagyon fontos, hogy kiépítsék a szükséges infrastruktúrát és biztosítsák a megfelelő minőségű személyszállítást.
Dr. Puskás Tivadar polgármester is üdvözölte a projektet, majd arról beszélt, hogy Szombathely mindig is közlekedési csomópont volt. Megemlítette, hogy tavaly elkészült a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd szakasz teljes rekonstrukciója, amelynek részeként megépülhet a Csaba utcai felüljáró is. Itt a munkálatok jól haladnak, a tervezettnél talán még előbb is, néhány hónap múlva átadhatják az új felüljárót- húzta alá.