A Fogyasztóvédelemről szóló törvény 2014. január 13-i módosítása vezette be a Fogyasztóvédelmi Rezsipont intézményét, mely szerint "A fogyasztóvédelmi hatóság szervezetében fogyasztóvédelmi rezsipont működik. A fogyasztóvédelmi rezsipont feladata a villamosenergia-, földgáz-, távhő-, víziközmű-szolgáltatást és hulladékgazdálkodási közszolgáltatást érintő területen a fogyasztók tájékoztatása a vonatkozó jogszabályi előírásokról, a fogyasztók által kezdeményezhető hatósági eljárásokról, továbbá az igénybe vehető igényérvényesítési eszközökről."
A törvényi rendelkezésnek megfelelően Vas megyében is kialakításra került a Rezsipont, amely a Vas Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének székhelyén, Szombathelyen, a Petőfi S. u. 8. sz. alatt működik.
A Felügyelőség a rezsicsökkentés végrehajtásával kapcsolatban a teljes munkaidő alatt, vagyis hétfőtől-csütörtökig 7.30-tól 16.00 óráig, pénteken pedig 7.30-tól 13.30-ig fogadja az ügyfeleket személyesen, valamint telefonon (94/505-219) történő megkeresés útján is.
A rezsicsökkentéssel kapcsolatos kérdésekkel az elmúlt időszakban több ügyfél is felkereste a Felügyelőséget. A Fogyasztók számára a legtöbb problémát a számlák értelmezése jelenti, illetve mindig vannak olyan időszakos kérdések, melyekkel kapcsolatban a fogyasztók úgy érzik, hogy az ő esetükben nem érvényesült a rezsicsökkentés. Az év elején például többen hiányolták, hogy a társasházakban lakók esetében nem kapnak megfelelő tájékoztatást a rezsicsökkentésről, valamint hogy a közös költségekben nem érvényesül a csökkenés. Hoztak olyan számlákat is melyen nem került feltüntetésre az ún. "rezsibox", melyekről később kiderült, hogy nem egyetemes szolgáltatók állították ki, így nem is kell, hogy feltüntessék a rezsicsökkenés mértékét.
Amennyiben a frisss.hu olvasójának kérdése, vagy észrevétele van rezsiügyben, forduljon bizalommal a Rezsiponthoz, ahol a kormányhivatali munkatársak szakszerű felvilágosítással állnak a fogyasztók rendelkezésére.