Ezzel az Opel 2010-ben indított 500 millió eurós Flex motorgyár projektje az év elején már bejelentett 130 millió eurót követően tovább bővül, az összberuházás ezzel megközelíti a 700 millió eurót.
A mostani bővítéssel a gyár alkalmassá válik 1,8 literes motorok gyártására is, és a projekt végére, 2015-re a Flex motorgyár kapacitása évi 650 ezer darabra nő. A legutóbbi fejlesztés 100 új munkahelyet teremt, így összesen ezren dolgoznak majd az új gyárban.
Szijjártó Péter a sajtótájékoztatón emlékeztetett arra, hogy a kormány új, az Európai Unióban szokásostól eltérő gazdaságpolitikájának célkitűzése az volt, hogy Magyarország az EU termelési központja legyen. Ennek a gazdaságpolitikának a sikerére egyre több a bizonyíték, az ország a saját lábán áll, a gazdaság kilátásai bíztatóak, a beruházások nőnek - mutatott rá. 2012 végére a közvetlen külföldi tőkebefektetések állománya 78,5 milliárd euró volt, a magyar GDP 80 százalékának megfelelő összeg. Ebben a járműiparnak és a hozzá kapcsolódó iparágaknak fő szerepük van - emelte ki az államtitkár.
Az államtitkár párhuzamot vont a magyar kormány és az Opel bővülési stratégiája között, miszerint a távol-keleti piaci bővülésben látják az európai visszaesés ellensúlyozásának lehetőségét. Szijjártó Péter példaértékűnek nevezte az Opel Magyarország együttműködését magyarországi beszállítóival, a kis- és középvállalkozásokkal (kkv). Az Opel mára megduplázva a korábbi összeget, 130 millió euró értékben vásárol magyarországi beszállítóktól - mondta.
Emlékeztetett arra, hogy a kormány stratégiai partnersége a nagy beruházókkal kihat a kkv-k tevékenységére, hiszen számukra is új fejlesztések lehetőségeit nyitja meg. Jelezte: a kormány felgyorsítja a beruházók számára alapvető fontosságú infrastrukturális fejlesztéseket, valamint a felsőoktatás és a szakképzés átszervezésével is támogatja, hogy a magyar gazdaság képzett munkaerő szempontjából is vonzó legyen a befektetők számára.
Solt Tamás gyárigazgató felidézte, hogy az Opel új motorgyárának 2010-ben indított fejlesztése már a második fázisban tart, ezzel a cég bizonyítja stratégiai szerepét a magyar gazdaságban. Jelezte: a magyar kormány folyamatos támogatását élvezik fejlesztéseiknél.
Az immár 700 millió eurós beruházással felérő gyárban 1,4, 1,6 és 1,8 literes benzin-, illetve dízelmotorokat fognak gyártani. Az 1,6-os motorok gyártása már megkezdődött, az 1,4-eseké jövőre indul. A mostani 60 millió eurós fejlesztés során az üzemterület már nem bővül, új gyártósorokat szerelnek be és meglévőket alakítják át.
Szentgotthárdon még a korábbi Family motorcsaládot is gyártják, a teljes motorgyártó kapacitás 2015-re évi 1 millió darabra nő.