Már a város honlapján is elérhető a felhívás a Szombathely Visszavár ösztöndíjra. A programról elnevezett ösztöndíj célja, hogy a tanulmányi idő alatt felmerülő költségeket enyhítse és a diákok városhoz való kötődését elmélyítse.
Az óvodapedagógus, nemzetiségi óvodapedagógus, a tanító, a felnőtt- és gyermek háziorvos, valamint a gépészmérnök és villamosmérnök képzéseken tanulók jelentkezhetnek az ösztöndíjra. Ezek ugyanis az úgynevezett hiányszakmák. Egy 2011-es felmérés szerint például, a nyilatkozó 32 háziorvos közül heten tervezték a nyugdíjba vonulásukat öt éven belül. A cégek pedig jelezték, hogy a kritikus munkakörök közé tartozik a hegesztőmérnök, a folyamatmérnök, a gépészmérnök, a minőségbiztosítási mérnök, a villamosmérnök, a tesztmérnök, a szerszámkészítő mérnök, a logisztikai mérnök és a karbantartó mérnök. A közgyűlés ide sorolta az óvodapedagógusi, a nemzetiségi óvodapedagógusi, valamint a tanítói szakmákat is.
Az ösztöndíj havi összege 50 ezer forint és évi tíz hónap időtartamra szól. Az ösztöndíjban részesülő hallgató köteles a törvény szerinti államilag finanszírozott tanulmányi időn belül diplomát szerezni, majd öt éven belül a végzettségének megfelelő, az önkormányzat közreműködésével felajánlott munkalehetőség esetén, a hiányszakmában Szombathelyen elhelyezkedni.
A pályázatot 2013. szeptember 1. és szeptember 30. napja között, személyesen vagy meghatalmazott útján, a pályázat melléklete szerinti formanyomtatványon kell benyújtani, Szombathely Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala, Egészségügyi és Közszolgálati Osztály, Közszolgáltatás Szervezési Irodájába (9700 Szombathely, Kossuth Lajos u. 1-3. III. emelet 609. iroda).
A beérkezett pályázatokat az Oktatási Bizottság 2 körös pályázati rendszerben 2013. október 31. napjáig bírálja el.
A rendelet, a részletes pályázati felhívás, illetve a pályázat benyújtására szolgáló adatlap letölthető a következő címről: www.e-savaria.hu (Polgármesteri Hivatal / Hatályos rendeletek / 2013 / 14/2013. (IV.30. Önk. rendelet), vagy beszerezhető a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán.