Rövid kirándulást tettünk ugyanis a Szombathely-Kőszeg vonalon. Utunk alatt megfigyelhettük, a monitorokon keresztül értesülhetünk a pontos időről, a vonat sebességéről, az aktuális helyről, az érkezés idejéről, s hogy kell-e késéssel számolnunk. A vonattársaság együttműködik a Vasi Volánnal is, így nem csak a vonat, de buszcsatlakozási lehetőségekről is tájékoztatják az utasokat.
A fedélzeti utastájékoztatót eddig négy Jenbacher motorvonatba és egy Schlieren típusú vasúti kocsiba szerelték be a GYSEV szakemberei. Az utazóközönség a Szombathely-Kőszeg, a Szombathely-Csorna-Rajka, valamint a Szombathely-Zalaszentiván vonalakon láthatja a fedélzeti monitorokat, de lesz olyan vonat is, amely Pécsig közlekedik. A következő hónapokban a vasúttársaság további 10 Schlieren-kocsiba és 13 motorvonatba szereli be az utastájékoztató rendszert, de a GYSEV tervezi, hogy intercity kocsikba is elhelyezi az információs monitorokat.
"Igyekeztünk látványos elemekkel, térképpel ábrázolni a vonat elhelyezkedését. A próbaüzem alatt sok pozitív visszajelzést kaptunk, ez külön öröm számunkra" - mondta el Padutsch József, a GYSEV rendszerfejlesztője.
"Büszke vagyok rá, hogy külső segítség nélkül, saját erőből tudtuk kifejleszteni a fedélzeti utastájékoztatót, amelyhez hasonlóval csak a Railjet vonatokon találkozhat az utazóközönség” – fogalmazott Kövesdi Szilárd a GYSEV Zrt. vezérigazgatója.
Gencsapáti felső állomásán leszálltunk, s mintha csak osztálykiránduláson lennénk, beszálltunk egy kisbuszba. Visszafelé mindannyian megállapítottuk, vonattal, sokkal élvezetesebb az utazás. Főleg, ha van benne GPS és utastájékoztató.