Három régió, köztük Európa visszaesett
A Schaeffler-csoport tavalyi árbevétele 12,6 milliárd euró volt, 2019-ben közel 14,4 milliárd euró. Ha árfolyamhatásoktól megtisztítva nézzük, ez 10,4 százalékos csökkenés. A cégcsoport elismerte: a negatív folyamat valamennyi üzletágát érintette, de az év második felében, főleg a negyedik negyedévben, jelentős javulás volt érzékelhető az első félévhez képest. Mint mondják,
a négy régió közül a kínai gazdaság tért magához a leggyorsabban,
és így ott 8,7 százalékos árbevétel-növekedéssel zárták az évet. Az amerikai, az európai, valamint az ázsiai és csendes-óceáni régiókban az árbevétel visszaesett.
Rendkívüli hatások terhelték tavaly a pénzügyi eredményüket: mintegy 946 millió euró értékben. Erre gyors intézkedésekkel, például költségkiigazításokkal reagáltak világszerte. A részvényesek eredménye mínusz 424 millió euró volt, szemben az egy évvel korábbi 428 millió euróval - derül ki összefoglalójukból. Ha a rendkívüli hatások előtti eredményt nézzük, akkor ez az összeg 325 millió euró (illetve előző évben 686 millió euró).
Autóipar: jobban zárt, mint maga az autógyártás
A Schaeffler autóipari technológiákkal foglalkozó üzletágának árbevétele 7.821 millió eurót ért el (előző év: 9.044 millió euró), azaz árfolyamhatásoktól megtisztított bázison az árbevétel 11,6 százalékkal esett vissza az előző évhez képest. Tegyük hozzá: az autógyártás világszerte közel 16 százalékkal esett vissza. Ez alól a negatív trend alól a Schaeffler sem tudta kivonni magát - hangsúlyozzák. Ugyanakkor az árbevétel a második félévben pozitívan alakult, és 3,5 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakának értékét. Elmondható: az autóipari technológiákkal foglalkozó üzletág
több mint 4 százalékpontos értékkel jobban teljesített, mint a világszintű autógyártás.
Az üzletág egyébként 10,2 milliárd euró bejövő megrendelésállományt ért el, amelyből 2,7 milliárd euró az e-mobilitás területet érintette.
Erősen érintette a visszaesés Európát, ahol az árfolyamhatásoktól megtisztított árbevétel 19,7 százalékkal csökkent. Az amerikai régió árfolyamhatásoktól megtisztított árbevétele mínusz 13,7 százalékot mutatott. A nagy kínai régióban az árbevétel árfolyamhatásoktól megtisztított bázison 5,8 százalékkal nőtt. Az ázsiai, csendes-óceáni régióban az árfolyamhatásoktól megtisztított árbevétel 13,2 százalékkal esett vissza.
Az autóipari kereskedelem üzletágnak is árbevétel-csökkenést kellett elkönyvelnie a 2020-as évben. Az értékesítés árbevétele 7,0 százalékkal csökkent 2019-hez képest. Az árbevétel alakulása valamennyi régióban csökkenést mutatott, ugyanakkor a második félévben mindenhol javulás volt megfigyelhető - tették hozzá beszámolójukban.
És ismét Kína a húzóerő
Ami az ipari üzletágukat illeti: a visszaesés ellenére erős árbevétel-növekedést értek el például a szélerőmű szektorklaszterben. Összesen 3.138 millió euró árbevételük volt (előző év: 3.535 millió euró) az iparágban, ami 9,2 százalékos visszaesés, ugyanakkor a különböző klaszterek eltérően alakultak. Így különösen
a szélerőmű szektorklaszter érezhető árbevétel-növekedést tudott elérni,
melyhez elsősorban a nagy kínai régió járult hozzá.
A Schaeffler-csoport a tavalyi év utolsó napján 83.297 munkavállalót foglalkoztatott, míg az előző évben 87.748 főt, ami közel 5,1 százalékos csökkenésnek felel meg.
A Schaeffler-csoport a 2021-es üzleti évre jelentős,
több mint 7 százalékos árfolyamhatásoktól megtisztított árbevétel-növekedéssel számol.
Dr. Klaus Patzak, a Schaeffler AG pénzügyi vezérigazgatója elmondta: „Bizakodva tekintünk a következő üzleti évre, és piacainkon viszonylag erőteljes növekedéssel számolunk. Ugyanakkor a járvány idején a gazdasági környezet továbbra is nagy kihívást jelent. Azzal számolunk, hogy a válság előtti szintet csak 2022 után fogjuk elérni. Előrejelzéseink is ezt tükrözik.”