Gyorsabb, pontosabb, kiszámíthatóbb lesz a szociális ellátás

EB • 2013. április 02., kedd •
Az ügyfél útja- modellkísérleti program a szombathelyi alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására - Ez a címe annak a majd 35 millió forintos összköltségű, sikeres projektnek, amelynek pénteken írták alá a konzorciumi szerződését az érintett felek.

Hatékonyabbá, gyorsabbá, ügyfélbarátibbá, s talán még olcsóbbá is válik a rendszer, ha a szociális és gyermekjóléti alapellátásokat összehangolják - jelentette be az ünnepélyes szerződés aláíráson dr. Puskás Tivadar polgármester. Elmondta: a főpályázó Szombathely Megyei Jogú Város, mellette négy szervezet vesz részt a 34 millió 745 ezer forinos összköltségű TÁMOP-os projektben. Ők a Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft, az Egyesített Bölcsődei Intézmény, a Pálos Károly Szolgáltató Központ és Gyermekjóléti Szolgálat, valamint a Savaria Rehab Team Nonprofit Kft.

A program célja, - egyszerűen-, hogy ha az ügyfél megjelenk a problémájával, és nem jó helyen jár, akkor ne hivatalról hivatalra küldözgessék, hanem a jelenlévő szakember időpontot foglaljon neki az aktuálisan megfelelő helyen, majd végigksérje a probléma megoldásának folyamatát.

A sikeres működés alapja az lehet, hogy összehasonlítják a jelenleg működő rendszereket, abból új modellt alkotnak, és csak ez után viszik át a gyakorlatba. A vezetők mellett a rendszerben dolgozók is szakmai képzéseken vesznek majd részt. 

A szombathelyi lakcímmel nem rendelkezők a Savaria Rehab- Teamhez, a helyi lakosok pedig a Pálos Károly Szolgáltató Központba fordulhatnak majd gondjaikkal, problémáikkal. A projekt várhatóan május elején kezdődik és 2015 október 31-ig tart.

közösség

további frisss

lap tetejére