Az együttműködő partnerek közös célja a szakmai ismeretek bővítésén túl az, hogy minél több diák eljuthasson ezekbe a természettudományos kutatást és ismeretterjesztést folytató intézetekbe. 2014-ben a tankerülethez tartozó iskolák tanulói élménypedagógia tanórákon vehetnek részt a hét egy-két meghatározott napján szervezett csoportos foglalkozások keretében. Ez jelentheti az első lépést ahhoz, hogy később rendszeres látogatókká váljanak és az itt szerezett szakmai-intellektuális élmények a pályaorientációt is kedvező irányba befolyásolják. Néhányan talán kutatóként eredményekkel gazdagítják a jövőben a magyar tudományos kutatást és innovációt. Nem mellékes az a pedagógiai szándék sem, amely az egész napos neveléshez kapcsolódóan kreatív módon egészíti ki az iskolai oktatást.
A KLIK a szervezési-koordinációs teendőket vállalja az iskolák felé, hogy szaktanári vezetéssel, meghatározott időpontban szervezett iskolai csoportokban érkezzenek a tanulók heti rendszerességgel az arborétumba és az obszervatóriumba. A diákok az arborétumi tanösvényeken élménypedagógiai módszertannal színesített biológiai-botanikai foglalkozáson vesznek részt. A környezeti nevelést követően a „tanulmányi túra” az obszervatóriumban folytatódik, ahol a rendkívüli fizikaóra keretében a csillagvizsgálat rejtelmeibe is beavatást nyerhetnek a Gothard tudománytörténeti kiállítás megtekintésén túl. Így válik az ÉG és FÖLD projekt teljes értékű természettudományos élménnyé a diákok számára.
Az együttműködési megállapodás nem tartalmaz a fenntartó szervezetek felé plusz költségvetési terheket, de rögzíti a szakmai koordinációs feladatokat. Mindkét tudományos intézmény már eddig is szerzett olyan referencia-értékkel bíró szakmai tapasztalatokat, amelyek megalapozzák a közös ismeretterjesztési-turisztikai program sikerét. 2014-ben a csillagvizsgálót és az arborétumot is kb. 110-120 gyermekcsoport (3500 – 3800 gyerek) látogatta meg, nagy részük valamilyen foglalkozáson is részt vett.