Csaba út: veszélyes az új aluljáró?

bz • 2012. július 28., szombat •
„Egy beláthatatlan lejtős kanyar az egész, kíváncsi vagyok mikor lesz az első baleset” – írja egy szombathelyi bringás a Facebookon. Tényleg veszélyes tekerni Szombathely új aluljárójában, amit kifejezetten a kerékpáros forgalomnak alakítottak ki?


Péntek este a szombathelyi bringások felavatták a Csaba úti aluljárót. (fotó: Kaczmarski Ádám)

Másfél hete örömmel számolt be a Frisss.hu arról, hogy elkészült és használható a Csaba úti felüljáró alá tervezett kerékpáros-gyalogos átkelésre alkalmas aluljáró. Cikkünk nyomán a szombathelyi bringás társadalom e héten péntek estére avató-tekerést hirdetett a műszaki átadás előtt álló létesítményhez. Az esemény Facebook oldalán azonban hamar megjelentek az első kommentek olyan tapasztalt kerékpárosoktól, akik már átgurultak a műtárgyon és nem voltak maradéktalanul elégedetek.


Vass Péter videója az áthaladásról… elég rázós

Beláthatatlan

A két legfontosabb kifogás burkolat minőségére és az aluljáró veszélyesen beláthatatlan ívére vonatkozott. „Ha abban a hajtűkanyarban senki nem száll bele megcsúszva vagy részegen a falba, meghívok valakit egy sörre.. bár úriember biztosra nem fogad” - írja egy másik kommentelő a közösségi portálon. A hozzászólások miatt végül úgy döntöttünk, hogy saját magunk is leellenőrizzük. Kedden elmentünk hát újra az építményhez és immár szabadon legurultunk. Az igazán elbizonytalanító rész az, amikor az ember kifelé tart az aluljáróból a fényre, és szinte várja, hogy érkezik-e valaki a lejtőn. Ha igen, és az illető nem tartja a sávot, már meg is történt a baj.


Ezen a szakaszon 20 km/h az átlagsebesség, és öt méter a látótávolság… (fotó: Kaczmarski Ádám)

Az aszfalt minősége már első blikkre is feltűnő, de arra még lehet úgy tekinteni, mint ami azért feltűnően hólyagos és göcsörtös, hogy csúszásmentes legyen. Hogy ez eléri-e a célját, azt nem tudjuk, de hamarosan kiderül. A felület lépcsőzetes kiképzése nem véletlen, ezzel enyhítették a lejtőt, amit így használhatnak olyanok is, akik nem edzenek naponta bringájukon – ezért tehát kéretik nem reklamálni. További pozitívum, hogy a felszerelt világítás tökéletesen ellátja feladatát – bár ez egy két és fél milliárd forintos építkezésnél elvárható.


A burkolat vajon szándékosan néz kik úgy, mintha tavalyi lenne? (fotó: Kaczmarski Ádám)

A műszaki átadás előtt…

Miután saját szemünkkel is meggyőződtünk az ív beláthatatlanságáról, elkezdtünk keresni. A beruházó illetékese kérdésünkre elmondta, hogy éppen nyaral, és igyekezett leszögezni, hogy nem történt még meg a műszaki átadás. Arról azonban nem volt meggyőződve, hogy valóban veszélyes lehet-e az ív. Kedden, amikor újra munkába áll, ennél többet is tud mondani – ígérte végül.

A lehetséges megoldások között szerepelhet 5 kilométeres sebességkorlátozás bevezetése, veszélyes kanyar balra illetve jobbra tábla elhelyezése. Esetleg egy tükör, amelyet a beláthatatlan útkereszteződésekben az autósok is használnak. Mivel műszaki átadás előtt álló építményről beszélünk, még nem tekinthetjük véglegesnek ezt az állapotot. Egyelőre bizakodjunk, hogy az egyébként jól sikerült aluljáró nem a balesetekről lesz híres.

közösség

további frisss

lap tetejére