A fotók szerepe az online marketingben
Fényképet szinte mindenki képes készíteni a saját eszközeivel, nem kell hozzá professzionális felszerelés. Ezek a képek lehetnek nagyon is jók marketing szempontból, ha például egy Insta sztoriban az aktuális történéseket kívánjuk bemutatni. Egy honlapra azonban jobb professzionális képet tenni a megfelelő felbontásban és méretben.
Egy honlapon általában az alábbi fotótípusokat szokták alkalmazni:
- termékfotók
- képek a vállalkozásról, illetve annak eszközeiről
- dekorációs célú fotók, például bannerek
- portréfotók például a cég munkatársairól, vezető tisztségviselőiről
A használt fényképek típusa és mennyisége nagymértékben függ a vállalkozás jellegétől. Webshopoknál például a termékfotók vannak túlnyomó többségben, és ott ez a típus elengedhetetlen, sőt manapság már 3D fotókat és videókat is bevetnek a még látványosabb megjelenés érdekében.
A vizuális megjelenés különösen fontos manapság, a profi fotókkal meg lehet ragadni a látogatók figyelmét és ott lehet tartani őket az oldalon, fel lehet kelteni az érdeklődést egy adott termék iránt, vagy bizalmat lehet építeni a cég irányába. Bizonyított tény, hogy az emberek sokkal szívesebben nézegetnek fotókkal illusztrált tartalmakat.
A fényképek a következő marketing tevékenységeknél jelentősen emelhetik az adott eszköz sikerességét:
- keresőoptimalizálás
- közösségi média hirdetések
- énmárka építés
- termék illusztráció
- blogtartalmak kiegészítése
- életképek a vállalkozás mindennapjaiból
- organikus elérések számának növelése
Amikor valaki egy adott terméket vagy szolgáltatást keres, beírja az adott szolgáltatást a kedvenc keresőjébe. Minél több képes tartalom jelenik meg egy adott vállalkozásról, annál nagyobb az esély előrébb kerülni a találati listákban.
A szakmai szempontból érdekes blogoknál egy jól eltalált kép nagyot lendíthet az adott cikk olvasottságán.
Nagyon fontos, hogy a kép jó minőségű, megfelelő méretű és felbontású, vágható, nem lopott kell, hogy legyen. A kép legyen megfelelően elnevezve, az URL-je is legyen beszédes, és megfelelő “alt” és "title" tag-eket is kell illeszteni hozzá, hogy a keresőrobotok könnyebben megtalálják.
Összegzés
Bármi legyen is a cél, a Toptarget Online Marketing Ügynökség fotósai segíthetnek a professzionális fényképek elkészítésében és a megfelelő arculat megtervezésében és a sikeres online marketing stratégia kidolgozásában.