Szemben a Gyurcsány-Bajnai-kormánnyal, amikor 140 százalékkal nőttek a vonatjegy árak, a jelenlegi kormány alatt nem történt áremelés. A MÁV döntése értelmében május 15-től pótjegyet kell váltani azokon a járatokon, amelyek legalább három megyét érintenek és közlekedési útvonaluk legalább 100 kilométernél hosszabb. A vasúti járatoknak több mint 80 százaléka továbbra sem lesz pótjegyköteles. A Fidesz-frakció közbenjárásának köszönhetően engedmény született a vasúti pótjegyek esetében, ennek köszönhetően 100-120 járaton, 15 vasúti vonalon 15 százalékkal csökkennek a tarifák. Így a jegyárak mostantól a szolgáltatás színvonalával arányosak: az alacsony színvonalú járatokon alacsonyabb, a magasabb színvonalú járatokon magasabb a pótjegy összege. A vasúti pótjegyből befolyt összeget a MÁV kizárólag a vasúti színvonal emelésére fordíthatja, két év alatt 300 vasúti kocsit újítanak fel. Míg a Gyurcsány-Bajnai-kormány alatt a MÁV egy pénznyelő, feneketlen zsák volt és a szolgáltatás színvonala egyre csökkent, ma az utasok kényelme érdekben számos fejlesztés történik: több száz vasúti kocsit újítanak fel és a tervek szerint az idén nyárig forgalomba állítják a háromszázadik ingyenes wifi-elérést biztosító kocsit is.
Fidesz Szombathelyi Szervezete