Már biztos te is hallottál arról az összeesküvés elméletről, hogy a közösségi oldalakat a titkosszolgálatok szponzorálják a gyors és egyszerű információszerzésre… Hát, ha nem is ügynökök, de a HR-esek jelentős része biztosan tájékozódik a potenciális jelöltekről, mielőtt felvennének bárkit.
Hogy miért? Mert az interjún még megjátszhatod magad, de a profilodon nem!
Kezdjük az alapoktól: név. A „Dunduska, Babeey…” és társai nem sok komolyságról tanúskodnak, ahogy a családi állapot megjelenítésében közzétett „özvegy” sem. Páran előszeretettel használják ezt, mert vicces, a leendő főnököd számára csak fura lesz.
Következő a fotó. A legutóbbi bulin készült „fekvehányós” kép lehet, hogy menő – mert akkora király vagy, hogy egyedül te bírtál meginni húzóra egy deci páleszt – de szintén nem a megbízható munkavállalót jelenti egy cég számára. Ugyanez a helyzet az egy szál tangában, vagy más rázós szituban készült fotóval kapcsolatban is.
Végül ott vannak még a posztok, és a lájkolt oldalak, melyek szintén megjelennek a profilodon. Javaslom, inkább vond vissza a kedvelésed a „nem akarok dolgozni” és a „büdös a munka” klubok oldalán. Nézd át, hogy milyen csoportok követője vagy, és végezz egy kis nagytakarítást! Ha már kialakult egy konkrét elképzelésed arról, hogy mit is szeretnél csinálni, akkor az sem rossz ötlet, ha témába vágó oldalakat lájkolsz, így jelzed, hogy valóban komolyan gondolod! Ha pedig konkrét céghez pályázol, nyugodtan lájkold az ő oldalukat is!
Ne feledd, a Facebook oldalad olyan, mint egy reklám-felület! Nem mindegy, hogy mit raksz ki magadról a személyes cégtábládra!