Az óév utolsó repülésén bejártuk a Szombathelyi Repülőteret, illetve annak hangárjait, hogy megmutassuk, hol és milyen körülmények közt állnak a klub saját és az egyre több magántulajdonú vitorlázó, MOVIT (motoros vitorlázó) és motoros repülőgépei. A bejárás során Erdős Zoltán, a Szombathelyi Repülőklub titkára volt a segítségünkre.
A nagy hangárral kezdtük, ami egy ma is jó állapotban lévő, 40-50 éves épület, ami szinte teljesen üresen állt, mert aki az év utolsó napján tudott, az repült. Üresen nagynak tűnik a tér, de a Szombathelyi Repülőklub már ott tart, hogy kezdik kinőni a rendelkezésre álló helyet, és a plafonon lévő csörlős géptárolót is csak azért nem használják, mert ha a "fellógatott" gépre lenne szükség, akkor ki kellene alóla pakolni az össze többit.
Az épület túloldalán van még egy műhelyből átalakított hangárrész, ahol egy vitorlázó és egy motoros gép "árválkodott", előbbit egy aukción sikerült potom pénzért megcsípni és felújításra vár, a másik gazdájának pedig nem volt kedve repülni.
A reptér területén több épület áll kihasználatlanul, igaz, ezek egy része megszűnt cégekhez tartoznak és jogilag nem tisztázott a helyzetük, ezért használni sem tudják ezeket. Illetve az enyészet és a természet próbálja maga alá gyűrni ezeket.
A nagy hangártól néhány méterre van a régi motorműhely. Ez 1979-től, az akkori Repülőklub vezetésének és utánjárásának köszönhetően először a Góbé típusú vitorlázó repülők nagyjavításának adott otthont, ehhez összegyűjtötték az eredeti sablonokat és szerszámokat. 1982-től aztán beindult a Góbék gyártása, az első Szombathelyen készült ilyen vitorlázó repülő, az HA-5500-ás lajstromszámú volt, ez és a széria végéről egy másik példány (a HA-5558-as lajstromjelű) a mai napig a klub tulajdonában van.
Később egy német típusból is készült itt pár darab, végül a gyártás megszűnt. Ma, ez az üzem a vitorlázó repülők hangárja, és ez az otthona az Esztergom névre keresztelt vitorlázó repülőnek is, ami ma már csak kiállítási darab.
Szerencsére a Szombathelyi Repülőklub folyamatosan fejlődik, így lassan aktuálissá válik egy új hangár megépítése, vagy egy mobil hangár felállítása.
A Góbék
Ezt a típust Idősebb Rubik Ernő - a Rubik-kocka feltalálójának édesapja - irányításával tervezték a Pestvidéki Gépgyár Esztergomi Gyáregységében, az 1960-as évek elején. Ez a fémépítésű gépcsalád legsikeresebb tagja, kétüléses, kétkormányos és még a dugóhúzót is lehet vele gyakorolni. Az R-26S Góbé csak felhőrepülésre és műrepülésre nem alkalmas, egyébként a világ egyik legjobb játékszere felnőtt gyerekeknek.