Már tavasszal felmerült az ötlet, hogy a régi, még 1998-ban készült logót fiatalosabbra, lendületesebbre cseréljük - vázolta fel az előzményeket Dr. Kohuth Viktor, a Vasivíz ZRt. vezérigazgatója.
2012. áprilisában a cég logó- és szlogenpályázatokat hirdetett a megyei középiskolásai és egyetemistái részére, de nem érkezett minden szempontból megfelelő embléma, illetve jelmondat, ezért a pályázatokat eredménytelennek nyilvánították. A Vasivíz ZRt. új arculatának megtervezésére második körben grafikusok pályázhattak, melyet végül Lobler Ferenc grafikusművész nyert el.
Lendvai Ferenc, Marketing- és PR Vezető elmondta, hogy az arculattervezésnél alapvető szempont volt a cég tevékenységi köreinek (vízellátás, szennyvíz-elvezetés és tisztítás) egy logóban való megjelenítése. Emellett ügyeltek arra, hogy a több mint 110 éves szakmai múlt és tapasztalat is megjelenítésre kerüljön.
Az eredmény: a régi, 1998. óta használt logó helyett egy dinamikus, fiatalos, a mai kor követelményeinek megfelelő arculat és embléma, mely egyszerre jelképezi a szolgáltatásokat, valamint utal a természet-közeliségre és a hagyományokra.
A kék szín a vízszolgáltatást, a zöld szín pedig a csatornaszolgáltatást, illetve a környezet megóvásának fontosságát jelképezi. A gömb a kék bolygóra, illetve a hidroglóbuszokra emlékeztet. A bal oldali kék sáv a vezetékrendszert; a zöld minta egy hullámot, illetve levelet mintáz, mely a környezetbarát szolgáltatásokat (szennyvízelvezetés, szennyvíztisztítás, komposztálás) jeleníti meg.
Dr. Kohuth Viktor és Lendvai Ferenc
VASIVÍZ – MINŐSÉG TERMÉSZETESEN
Ez lesz az új szlogen, mely nem csupán a vízellátásra, hanem a cég valamennyi szolgáltatására utal. A természetes szó a természetességre és környezetbarát szolgáltatásokra utal, ugyanakkor jelenti azt is, nálunk nyilvánvaló, hogy jó minőségben dolgozunk- fűzte hozzá Lendvai Ferenc.
A sajtótájékoztatón elhangzott azi, hogy a logóváltással párhuzamosan változnak a nyomtatványok is, melyeken szintén a kék és a zöld szín fog dominálni, és a betűtípus is modernebbé válik. Az új arculat fokozatosan – a költséghatékonyságot szem előtt tartva – kerül bevezetésre, ezért az elkövetkező hónapokban a fogyasztók még találkozhatnak a régi logóval és színvilággal.