A weboldalak a tartalom köré szerkesztett reklámokat láthatatlanná tévő programokat, az úgynevezett Adblockert használó olvasókat arra kérik, hogy távolítsák el az ilyen alkalmazásokat, vagy módosítsák a beállításokat. Hiszen ezzel az újságírók megélhetését veszélyeztetik. Az interneten elérhető hírportálok ugyanis ingyenesen elérhető információkat kínálnak minden böngésző számára. Az üzemeltetés fedezetét pedig a hirdetési bevételek adják. Hiszen valamiből akkor is fenn kell tartani a weboldalakat, és a szerkesztőségek alkalmazottait is.
Az akcióban résztvevők szerint az olvasók nagyjából negyede használ Adblockert, és az első nap tapasztalatai alapján a kampány fogadtatása vegyes. A Tagesspiegel című lap keddi beszámolója szerint a Spiegel Online-nál úgy látják, három csoportba lehet osztani a blokkolót használó olvasókat. Az első csoport tagjai megértően viszonyulnak a problémához és zokszó nélkül törlik, vagy módosítják az Adblockert. A második csoportba azok tartoznak, akiket annyira zavarnak a reklámok, hogy nem hajlandók változtatni a hirdetésblokkoló beállításain, a harmadik csoport tagjai pedig azt javasolják a szerkesztőségnek, hogy inkább vezessenek be valamilyen fizetős rendszert, és cserébe mondjanak le a hirdetésekről.