+1 kávé - Adj egyet ajándékba!

MO • 2013. április 22., hétfő •
Íme, egy lehetőség azoknak, akik nem tudnak vagy nem akarnak pénzben segíteni, de a másik iránti törődést fontosnak tartják. Sok helyen hallhattunk már az +1 kávé ajándékba kezdeményezésről, a Frisss.hu is megkereste az akció magyarországi kezdeményezőit.Kérdéseinkre Galambos Róbert válaszolt.
+1 kávé - Adj egyet ajándékba!

A kezdeményezés külföldről ered. Az interneten keringett a hír, mi szerint van egy kávézó, ahol a saját fogyasztás mellett a vendégek „felfüggesztett kávét” kérhetnek és fizethetnek ki. Ez a kávé egy külön "listára" kerül. Amikor egy rászoruló ember érkezik a kávéházba csak annyit kell kérdeznie: van-e neki egy felfüggesztett kávéja, s ha ezen a bizonyos listán van már kifizetett kávé, akkor abból kaphat egyet. Ingyen. Hiszen azt a kávét már valaki, aki megengedheti magának a segítségnek ezt az új formáját, már kifizette.

A külföldi példa itthon is sokak tetszését elnyerte. Papp Gyöngyi, Csibi Katalin, Gáspár Katalin és Galambos Róbert továbbgondolta a lényegét, és elindította a hazai mozgalmat, amelynek "Adj egyet ajándékba" lett a neve. Létrehoztak egy közösségi oldalt, elmondták a barátaiknak és vendéglátós ismerőseiknek az ötletet, akik továbbadták a hírt és ma már közel kétezer taggal és tucatnyi vendéglátóhellyel és szolgáltatóval büszkélkedhetnek a segíteni akarók. A szám azért ekkora, mert itt nem csak kávéra, de más egyébre is meg lehet hívni a rászorulókat. Ez alapján fel lehet függeszteni egy hajvágást, egy sminkelést, egy ebédet, vagy bármi egyebet. Ehhez nem kell más, csak az adott szolgáltató csatlakozása a +1kávé- adj egyet ajándékba kezdeményezéshez.

Gáspár Katalin elmondta: az akció mindenkinek jó, azoknak, akik segíteni akarnak, azoknak, akik így juthatnak nem csak kávéhoz, de ételhez, italhoz, vagy akár ruhához, fodrászhoz, terápiás kezelésekhez, vagy egy játszóházi vidám naphoz. S természetesen jó a vendéglátóhelyeknek, szolgáltatóknak is, hiszen nekik plusz forgalmat jelent az akció. Van már olyan vendéglátós is, aki minden kifizetett ajándék kávé helyett kettőt ír fel az ajándék kávék listájára.

Ki kaphat?

Ez az akció nem a hajléktalanok kávéjáról szól- olvasható a tájékoztatóban, melyet Galambos Róberttől kaptunk. Rászoruló lehet bárki, bármilyen okból kifolyólag. Sokgyerekes, vagy leszázalékolt, nyugdíjas vagy bárki, akinek éppen jól jön a segítség.

Hol kaphat?

Más országokban eredetileg kávézókról szól a történet. A hazai kezdeményezés szándéka több területre is kiterjed a szolgáltatás területén: vendéglátás mellett az egészségügyre, a fodrászra, játszóházra, állatorvosra... Mindez csak szolgáltatótól függ. A már ismerté vált logó jelzi, hogy az adott szolgáltató tagja- e a csoportnak.

Szolgáltatok figyelem!

A csatlakozás módja egyszerű: jelentkezni kell az adjegyetajandekba@gmail.com címen.

Csak annyit kell tenni, hogy a szolgáltató kiteszi a logót, felkészíti a személyzetet, nyilvántartást vezetn, és elmondja az ismerőseinek, hogy csatlakozott. Az akció legjobb reklámja ha beszélnek róla. Senki nem várja el, hogy a szolgáltató a működtetésen és az adminisztráción túl bármit tegyen. Nem kell hirdetéseket vásárolni, nem kell költeni az akcióra. Az első néhány napban a nyilvántartásra is remek megoldások születtek, a legjobb, ha a kifizetett valami blokkját egy üvegedényben, jól látható helyre teszik a szolgáltatók. Így a rászoruló csak akkor megy érte, ha látja a lehetőséget és így elkerülhető a kínos elutasítás, illetve az adakozók is láthatják, hogy üres az edény, tegyenek bele valamit vagy éppen ellenkezőleg, mások már adtak, adok egyet én is.

Ez a rendszer a bizalomra épül!

Hiszünk abban, hogy a szolgáltatók tudják, a felajánlások kezelése, a rendszer működtetése számukra PR, reklám és forgalomnövelő szolgáltatás, amely nagyban javítja a hely megítélését. A legjobb reklám az, ha beszélnek róla és ez jót tesz az adott szolgáltatóknak is-  magyarázta Galambos Róbert. Csak olyan adjon, aki jó szívvel teszi, megbízik abban, hogy a szolgáltató és az ajánlók segítségével valóban rászorulókhoz jut el a felajánlása.- fűzte hozzá.

Ajánlani is lehet, hiszen ha valaki azt látja, hogy itt kaphatnak, akkor ő is tud ajánlani a környezetéből olyan családot, egyedülállót, akiknek jól jön az a bizonyos +1. A rendszer a kisközösségeket erősíti, hiszen a helyiek jobban ismerik egymást és ezzel egy másik ügyet is szolgál: a területi, kerületi üzleteket erősíti – mondta Galambos Róbert.

Önkéntesség...

A legszebb, hogy a rendszert önkéntesek működtetik. Minden felajánlás a kezdeményezéstől a netes megjelenés kezeléséig, a matrica nyomtatásáig valakinek az ingyenes segítsége. A rendszer nagyon egyszerű, hosszú távon magától kell működnie.

Csatolva kaptunk egy listát az eddig csatlakozott partnerekről. Vas megye környékén eddig két szolgáltató is csatlakozott a rendszerhez: Bükön a Péter Büfé, Szombathelyen a Szűrcsapó utcai Fodrászat és Smink Stúdió.

A fodrászatban elmondták,az interneten hallottak a csoportról, csatlakozásuk óta ugyan még nem volt felajánlás, de a lehetőség mindenki számára adott.

közösség

további frisss

lap tetejére