Mint írja,
"Európa legnagyobb autópiacán az első félév adatait nézve drámai zuhanás tapasztalható a megrendelések kapcsán.
Kérdés, hogy mindez tartós trend lesz-e, vagy időszakos összeomlás, amit újra növekedés követ majd. Az előző év hasonló időszakához képest -47% a privát vásárlók körében az elektromosautó-rendelések száma. A PHEV technológiával szerelt autók esetében -37% ugyanez a szám."
A céges beszerzések sem néznek ki sokkal jobban, a szakértő erről is ír. Úgy fogalmaz: "bár ott az ESG nagyon szorítja a flottamenedzsereket, ráadásul sok cégnél ideológiai vagy imázs szempontok alapján eleve csak BEV autókat lehet már rendelni újonnan. Mégis, döbbenetes -41% itt is a mutató elektromos autóknál. A PHEV-ekből 33 százalékkal rendeltek kevesebbet."
Így folytatja:
'Eközben benzines és dízel autók a privát vásárlóknál 24% növekedést értek el, a flottás ügyfeleknél 20% a plusz.
A kereskedők szövetségének felmérése alapján az autóházak 91 (!!) százaléka "rossznak" vagy "nagyon rossznak" ítéli meg az idei év kilátásait elektromos autók kapcsán. PHEV-ek esetében 79% az arány. A belsőégésűeknél 23% válaszolta, hogy kedvezőtlennek ítélik meg a helyzetet 2024-re."
További részletek az eredeti posztban.