Hazánkban az utóbbi időszakban fokozatosan növekszik a pezsgő iránti érdeklődés - írja a vg.hu. Az ünnepi alkalmakon és különleges eseményeken kívül
egyre többen fedezik fel a buborékos ital varázslatos világát a hétköznapokon is.
A pezsgők sokszínűségének és különleges ízvilágának megismerése remek lehetőséget nyújt a hazai gasztronómia és kultúra számára is.
A hazai termelők kiváló minőségű pezsgőket kínálnak a hazai és nemzetközi piacokon egyaránt. A fogyasztói igények azt eredményezték, hogy
egyre több borászat indult el a buborékok irányába is,
az eredményeket pedig egyre több nemzetközi díj is jól jelzi. Mára már elmondható, reneszánszát éli a magyar pezsgő, mert csaknem 200 borászat állít elő ilyen italt. Ezek nagy részét a Felső-Pannon és a Duna borrégió fedi le.
A Magyarországon előállított borok 5 százalékából lesz pezsgő, ez 140-160 ezer hektoliter évente.
Kampány is népszerűsítette az alkoholfogyasztás e formáját
Az utóbbi időben a magyar pezsgőimport nőtt. A magyar pezsgőexport legnagyobb piaca Kanada, Románia, Észtország, Svédország és Lettország. Az idei év bort és pezsgőt népszerűsítő kampányai már a nemzeti bormarketing-stratégia végrehajtása keretében indultak el.
Az idén elkészült stratégia elsődleges célja a boreladások növelése, valamint a termékstruktúra szűkítése mellett új kategóriák megteremtése.
A dokumentum nemcsak marketingkommunikációval foglalkozik, hanem edukációs, gasztronómiai és turisztikai feladatok is megtalálhatók benne.