Az ETSC nyílt levélben fordult az Európai Parlament (EP) képviselőihez, amelyben a kisteherautó-vezetők (3,5 tonna megengedett össztömegig) szakmai képzésének szükségességére hívja fel a figyelmet - írja az Origó. A nonprofit szervezet azt szeretné elérni, hogy
AZ AUTÓBUSZ-VEZETŐKHÖZ HASONLÓAN TÁMASSZON AZ EP SZIGORÚBB SZAKMAI KÖVETELMÉNYEKET A KISTEHERAUTÓ-SOFŐRÖKKEL SZEMBEN IS
- írta a Kreszvaltozas.hu.
Mindezt a kisteherautó-vezetők által okozott növekvő számú halálos és súlyos közlekedési balesetekkel indokolták. 2019-ben a halálos balesetek 11 százalékát okozták kisteherautók az Európai Unió útjain 2630 ember halálát okozva. Tízből négy esetben a halálos áldozatok gyalogosok, kerékpárosok és motorosok voltak.
Jelenleg B kategóriás jogosítvánnyal bárki vezethet kisteherautót. Az internetes vásárlások számának növekedése, a zsúfolt belvárosok egyre nehezebb megközelíthetősége, az éjszakai szállítások iránti növekvő igény és számos más körülmény, mint például a nehéz-tehergépjárműveket üzemeltetőket érintő súlyos sofőrhiány abba az irányba tereli a fuvarozókat, hogy ahol csak tehetik, a szállítmányaikat mindinkább kisteherautókkal juttassák el a célállomásig.
Az ETSC szerint a jelenlegi elnéző szabályozás is hozzájárul a kisteherautó-vezetők rossz munkakörülményeihez, és azok fenntartásához. Mindezek együtt szerintük jelentős közlekedésbiztonsági kockázatot jelentenek. Úgy vélik, a nagyobb és erősebb járművek nagyobb számú megjelenése a forgalomban úgy, hogy azokat B kategóriás jogosítvánnyal bárki vezetheti speciális képesítés nélkül, csökkentheti a gyalogosok és kerékpárosok biztonságát az utakon.
Forrás: mandiner.hu